• Miss Happiee

Utslag - virusprickar?

Någon som vet vad det kan vara för utslag? Virusprickar? Min lille 1,5 åring hade feber en dag, sen kom röda prickar på benen mest men även armar, runt och i munnen och sen har de sett ut så här sen i fredags. Han har börjat äta igen och är pigfare så verkar gå åt rätt håll men ändå fundersam över utslagen.

• Svar på tråden Utslag - virusprickar?
  • mammatill6

Men det syns ju tydligt på bilden att det är gulaktigt i dem. Det är ju inte så att det rinner vatten från dem. Absolut vattkoppor.

• SandraP81

Kan inte se bilden men hos oss går höstblåsor just nu. (Virus) det ger feber och blåsor på händer, fötter, ben och mun. Min ena son fick alla blåsor i munnen medan min andra fick mer klassiska blåsor på handflator och fotsulor. Även en och annan i blöjområdet och på benen. Vissa barn kan faktiskt tappa naglarna efter sjukdomen. (!)

• Tovis88

Min son har nyligen haft exakt likadana utslag, och han har fått behandling för svinkoppor.

• Miss Happiee

Det går höstblåsor även här men han har inga blåsor i händer/under fötter. Hm... :) Han är hemma ett par dagar då övriga i familjen är sjuka så får se om de försvinner lite mer innan det är dags för dagis igen.

• Miss Happiee

Ugah... missade det med naglarna... hoppas han får behålla dem... det är förvisso en som sett skum ut de senaste dagarna...

Svar på tråden Utslag - virusprickar?