• Medlemina

Tips på vart jag kan hitta brudklänning

Hej!

Var hittar/hittade NI era fina brudklänningar??! Tips mottages tacksamt ;)

Jag letar efter butiker/sidor liknande Grace Loves Lace, By Malina, Ivory & Grace. Ida Sjöstedt har tidigare haft någon klänning jag gillade men har inte riktigt hittat något i senaste kollektionen.

Jag gillar boho chic stilen, älskar spets och kanske lite tyll... Lite "beach wedding" stil sådär. Så ni som vet tips på vart man skulle kunna finna klänningar som passar denna beskrivning - please, share! ;)

Ps. Ni behöver inte tipsa om budgetalternativ på Nelly/Zalando eller liknande sidor. Gillar att handla vanliga kläder från dem men brudklänningen får gärna vara mer speciell :)

Oh vad jag hoppas att ni är flera stycken som har bra tips och som vill dela med er :) *håller tummarna*

Ha det bäst! <3

• Svar på tråden Tips på vart jag kan hitta brudklänning
  • Medlemina

Vet ej hur man redigerar inlägget, tänkte bara nämna vad jag tänkt spendera... ifall det hjälper. Jag tänkt spendera runt 5-12000:- på klänningen, men skulle drömklänningen visa sig kosta mer så tänker jag max runt 18000:-. Mvh

• nnnnnnnn

Om du har tänkt igenom detta ordentligt, så får du säkert bäst hjälp om du åker till en brudklänningsaffär och ber om hjälp.
    18 000 kr är extremt mycket pengar för en enda dag. Men har ni så stor budget, så är det säkert många butiker som hjälper till och beställer hem det du vill ha.
    Vi hade inte alls den budgeten, då vi visste att vi ville bilda familj och hellre sparade pengar till att kunna vara lediga länge med barnen, men alla gör som de vill och plånboken klarar.
    Annars tror jag att du kan hitta mycket på tex blocket. Som sagt: det är ju en klänning som bara använt s 1 dag... Knappast utsliten!

www.blocket.se/stockholm/Oanvand_kort_brudklanning_stl_42_69682056.htm&w=3

• Anonym (Z)

Jag hade en klänning från Vera Wang , jag tror inte de säljs i Sverige , men jag tycker att Garamaj har fina klänningar i Sverige.

www.garamaj.se/kollektion/

De har lagerrensning 50 - 70 % just nu enligt hemsidan.

Det är kanske värt att kolla om du gillar klänningarna.

Pronovias har också jättefina kläder :

De säljs här till exempel.

www.milagrodenahrin.se/bridal.php

• Anonym (V)
    nnnnnnnn skrev 2016-10-16 19:07:37 följande:

Om du har tänkt igenom detta ordentligt, så får du säkert bäst hjälp om du åker till en brudklänningsaffär och ber om hjälp.

18 000 kr är extremt mycket pengar för en enda dag. Men har ni så stor budget, så är det säkert många butiker som hjälper till och beställer hem det du vill ha.

Vi hade inte alls den budgeten, då vi visste att vi ville bilda familj och hellre sparade pengar till att kunna vara lediga länge med barnen, men alla gör som de vill och plånboken klarar.

Annars tror jag att du kan hitta mycket på tex blocket. Som sagt: det är ju en klänning som bara använt s 1 dag... Knappast utsliten!

www.blocket.se/stockholm/Oanvand_kort_brudklanning_stl_42_69682056.htm&w=3

Budgeten för klänningen är inte ens särskilt stor och 18000 var ju ifall hon hittade något särskilt.

Ni valde att snåla men många gillar att inte göra det. Du låter dömande och rätt otrevlig i ditt svar.
  • Medlemina

Jag gillar föregående svar, glada härliga tips från glada filurer gillas ;)

Jag är en viss ålder över 30 och vi har redan hus, bil och 2 små barn under 3 år så nu vill jag lägga lite krut på klänningen med stort K som kommer att få mig att sväva på moln på vår dag :)

bor på en ö i östersjön så jag kan inte ta mig iväg till butiker så det blir förmodligen så att jag måste beställa på nätet så nu spanar jag för fullt efter drömska boho/whimsical/beach - klänningar. Tack för era tips! :) <3

Svar på tråden Tips på vart jag kan hitta brudklänning