• Sara0809

Gravid

Är det möjligt att göra gravidtest 4-5 dagar efter samlag? kan det visa positivt?

• Svar på tråden Gravid
  • Carambolan

Nej, det finns ingen chans att det hinner börja visa positivt om du blev gravid vid det samlaget.

• Sara0809

Jag skulle ha min mens idag men har inte fått den, jag hade alltså sex för fyra dagar sen innan min mens... så d omöjligt då???

• Mallemamma

Hade du sex 4 dagar innan mens så blev du inte gravid under det samlaget.. Men har du haft sex under ägglossning (14 dagar innan mens) så skulle du kunna ta ett test nu som kan visa positivt om du är gravid.

gravid kan du bara bli om du har sex strax före eller under ägglossning, ca 3 dagar under varje månad är du fertil. Sedan 14 dagar efter ägglossning får du din mens, och under dessa dagar kan du inte bli gravid. Men man vet inte alltid när man har ägglossning så det är ingen säker metod för att undvika graviditet.

• Sara0809

Ok tack för ditt svar. Jag hade sex innan d för ca 14-15 dagar sedan..... men gjorde ett test förra veckan då d visade negativt..... och som sagt jade sex igen för fyra dagar sen igen o skulle få mens idag o har inte fått.... så vad tycker du jag ska göra???

• Långbenopluto
    Sara0809 skrev 2016-10-17 20:08:05 följande:
    Ok tack för ditt svar. Jag hade sex innan d för ca 14-15 dagar sedan..... men gjorde ett test förra veckan då d visade negativt..... och som sagt jade sex igen för fyra dagar sen igen o skulle få mens idag o har inte fått.... så vad tycker du jag ska göra???
    Ta ett nytt test.
  • Mallemamma

Ja ta ett nytt test, förra veckan var för tidigt att testa, men idag kan du testa. Att du hade sex för 4 dagar sedan har ingen betydelse för nåt.

Försöker du bli gravid eller är du orolig?

Svar på tråden Gravid