• Ellifant

    Trippelkur pergotime och ovitrelle

    Hej!

    Nu går jag här igen och väntar på att kunna göra ett gravtest!

    Jag är 26 år gammal och har sedan ca 6 år tillbaka vetat att jag har pco (pcos?)

    För några månader sen bestämde vi oss äntligen för att börja skaffa barn. Eftersom jag visste om mina problem så tog jag kontakt med gyn med detsamma.

    Gyn föreslog att jag skulle börja med enkelkur Pregotime och det hände ingenting så vi öka till dubbelkur och inget där ihäller.

    Denna månaden öka vi till trippelkur och äntligen var där två äggblåsorna en på 18mm och en lite större så gyn föreslog ovitrelle som jag tog dagen efter besöket (11/10 ) och nu går jag här och väntar på om det blir något!

    När ni tog ovitrelle kände ni Äl då?

    Är det någon som lyckas bli gravid på trippelkur pregotime? Hur många kurer krävdes?

    Någon som fått stora äggblåsorna men ändå inte blivit gravid?

    Blir galen av alla frågor och väntan!

  • Svar på tråden Trippelkur pergotime och ovitrelle
  • Gårdakvarnar

    Hej! Vad kul att det fungerade med trippelkur!! Hur har det gått??

    Jag ska snart börja med en trippelkur då varken enkel eller dubbel hav mig någon ägglossning.. hoppas innerligt! Jag har också PCO..

  • Ellifant

    Hej!

    Tyvärr har jag inga superbra nyheter men jag kämpar på. Jag fick Äl och har gjort två omgångar till med trippelkur pregotime. Denna gången testar jag med progesteron i vaginalkräm och hoppas att det blir något nu :) har bim den 2 jan

    Har du fått blåsor innan eller har du fått ovitrelle sprutan?

  • Gårdakvarnar

    Okej, men positivt med ägglossning iaf! Det känns som en bra bit på vägen ?. Det enda jag har fått göra nu med mina två kurer som jag gjort hittills är att lämna blodprov på dag 21 för att kolla progestroronvärdet (hade 2,1 båda gånger), har inte varit in på ultraljud eller liknande för att kolla blåsor..

  • Ellifant

    De ska inte kolla blåsorna denna gången? Jag gjorde inte det på de första kurerna utan det var först när jag börja på trippelkur som jag gick och kolla runt dag 14 ( beroende på cykel längd)

    mitt tips om det inte funkar på första trippelkuren så säg att dom ska kolla blåsorna med ul och få ovitrelle sprutan.

    Hur mår du var pregotimen?

    Min gyn säger att det är positivt att man får blåsor sen behöver man lite tur med, så jag ska göra tre trippelkurer till innan vi börjar med sprutor.

  • Gårdakvarnar

    Nej bara blodprov som de andra gångerna. Jag får se hur det går denna Gbg, men blir det ingen ägglossning får jag påpeka det till läkaren. Tack för tipset!

    Jag har inte märkt av några större biverkningar av pergon, kanske sovit lite sämre och blivit lite nere nån gång, men det kan ju ha berott på något annat också. Men är lite nervös för hur jag ska må med trippelkur nu, det känns så mycket.. hur har du mått?

    Okej, men skönt med en plan och positivt med blåsor! :)

  • Höstaster

    Jag blev gravid på 4:e ägglossningen vi fick till med Pergotime, det tog ca 9 månader från att jag började. Kommer dock inte ihåg hur mycket Pergotime jag fick, kanske dubbel. Min gynekolog kollade med vul typ varannan dag eller nåt så det var ett himla spring där. Vi fick som sagt till 4 ägglossningar, dock inte 4 månader i rad. De första 3 fick jag mens 10 dagar efter sprutan (fick alltså äl med hjälp av Ovitrelle när han kollat att det fanns ägg) och då blev läkaren lite bekymrad för att så tidig mens kunde göra att ägget inte fick en chans att fästa. Han gav mig en kartong med någon vaginalcreme som blivit över efter någon IVF och så fick jag föra upp den i slidan varje dag. Två veckor senare testade jag positivt och om några veckor fyller hon 7 år.

    Har ett barn som är 10 år som blivit till spontant men det tog tid, nu när vi ville ha sladdis tog det sig nästan direkt (är i vecka 20 nu). Så läkaren verkar haft rätt i att PSO-äggstockar kan bli bättre med åren

Svar på tråden Trippelkur pergotime och ovitrelle