• Äldre 18 Oct 16:54
    1833 visningar
    0 svar
    0
    1833

    Äggblåsa för liten?

    Hej igen. Var på vårt första läkarbesök igår iom vår utredning. Finns att läsa om i en annan tråd för den som vill.. Gyn sa att hon såg att jag borde ha ägglossning snart, vad är oddsen? Haha. Trodde henne inte riktigt.. Hon såg en blåsa på nästan 14 mm om jag minns rätt.. Sambon sa att vi får väl köpa äl test och se.. Det var positivt igår när vi kom hem. Provade med både testlagrets och Apotekets egna. Har aldrig fått positivt innan i princip trots flera test om dagen. Testade igen några timmar senare runt 19.00 igår, ännu starkare! Massor med äl flytningar dessutom och känningar, inte ens känt något tidigare på dagen. igen, ironiskt, med tanke på läkarbesöket samma dag.

    Vi hade sex senare på kvällen, även haft det lördag och söndag, av ren lust. Den är det inget fel på hos någon av oss tack och lov.

    Imorse var Apotekets äl test fortfarande positivt, testlagrets var dock inte lika starkt. Nu i em är båda testen negativa, knappt något utslag alls på teststräcket. Hade känningar inatt, vaknade tom av att det molade i tjejmagen.

    Blev ju både glad och ändå besviken att jag fick utslag igår.. För i min hjärna är blåsan för liten för att kunna ha släppt iväg ett dugligt ägg inatt? Är inte jättebra på sånt här med vad jag har kunnat läsa mig till bör blåsan vara runt 20mm för att man verkligen ska ägglossa?

    Kan ägget bara förtvina med tanke på att jag får negativa stickor idag? Har det släppt ändå? Eller kan det släppa om några dagar trots positivt äl test igår? Mycket svammel men så mycket tankar.. Hoppas nån kan hjälpa mig..

Svar på tråden Äggblåsa för liten?