• Äldre 19 Oct 06:17
    6925 visningar
    8 svar
    8
    6925

    Vilken åkpåse har ni?

    Hjälp, jag är fast i åkpåse-djungeln!

    Jag har läst recensioner och tester osv och blir bara mer och mer osäker på vilken jag ska köpa till vår nu 7 månaders tjej. Vi bor i Blekinge och även om det oftast inte är -20 grader hela vintern så kan det ändå vara rejält kyligt när det är runt nollan och blåser.

    Vill ha en påse som hon inte behöver ha massa kläder i, typ bara stoppa ned henne och sen ut ?.

    Vill även att den ska ha ficka att vila över ryggsätet.

    Vill inte betala en förmögenhet heller. Brukar de hålla sig fina så det kan vara ok att köpa begagnat?

    Har kollat på skip hop men de är lite dyra och hittar ingen begagnad. Annars verkar det smidigt med två lock.

    Även kollat på petit cherie som man också kan byta lock på.

    Och så elodie details som många verkar ha. Hittar många på blocket nästan oanvända och man undrar varför, är de inte bra?

    Så, vilken har ni? Vilken rekommenderar ni? Önskar många tips och åsikter!

    Mvh Kicki

  • Svar på tråden Vilken åkpåse har ni?
  • Caramb­olan
    Äldre 19 Oct 06:38
    #1

    Jag var jättenöjd med vår elodie details och hade den i flera år.

    Jag tror att anledningen till att många säljs nästan nya är att det varit en typisk innepryl bland människor som gillar att "piffa upp" och variera designen på sin barnvagn; tillsammas med olika sufflettfärger, pälskanter till suffletten, designade sittdynor, etc.

  • Äldre 19 Oct 07:13
    #2

    Okej ? Funkade den utan massa extra kläder på barnet? Vart bor du?

  • Caramb­olan
    Äldre 19 Oct 07:35
    #3

    Jag bor i Stockholm. Vi hade bara inomhusbyxor och inga skor i den, men såklart jacka/mössa/vantar.

  • Äldre 19 Oct 11:43
    #4

    Jag har en från Mini rodini som heter Totem :)
    Insidan är i fleece och nu på hösten har jag en jacka på lillan eftersom hon inte behöver ligga inbäddad med överkroppen i den än. När det blir kallare ute kommer jag skippa jackan och ha lager på lager samt knäppa åkpåsen ordentligt.


  • Äldre 19 Oct 12:45
    #5

    Jag har inte en märkes åkpåse. Jag ville heller inte ha en jättevarm, utan man kan lägga ner dom utan kläder när det är runt nollan och några minus. Sen stoppade jag ett fårskinn i åkpåsen kallare dagar och täcke/filt i åkpåsen och drog igen.

    Bozz åkpåsar med fårskinn kan vara alldeles för varm när det inte är så kallt ute och barnet blir svettig. Så det beror ju på vilken temperatur den mest ska passa i. 

    Liksom barnvagnar som säljs nästan nya för att dom inte är nöjd så är de ju antagligen med åkpåsen att dom tycker inte att det passar vagnen. En de byter, byter och byter. Så jag tror absolut inte att det är fel på åkpåsen, utan mer en smaksak. 

  • Äldre 19 Oct 13:49
    #6

    Jag är nöjd med min voksi. Kolla upp det märket om du inte har hört talas om den. Jag köpte min begagnad för 1000 kr och den ser ut som ny.

  • Äldre 19 Oct 19:14
    #7

    Voksi, är den typ supervarmt? ?

  • Äldre 19 Oct 21:12
    #8

    Har en skiphop med dubbla lock och är jättenöjd än så länge, köpte den i början av året. Brukar ha någon jacka eller så då barnet gillar att ha armarna ute, i övrigt är det perfekt med det tjocka avtagbara locket, om han t ex somnar och jag vill gå in i en butik behöver jag inte störa honom så mycket då jag kan ta av tjocka lagret.

Svar på tråden Vilken åkpåse har ni?