Avvikelser på UL
Känner att jag måste få skriva av mig och ett hopp om att någon är i liknande situation, beskedet vi fick igår
Tog knäcken på mig, bm som har gjort våra ultraljud har inte varit speciellt trevlig och hon hittar nya fel hela tiden.
Allt började med för stort huvud i förhållande till kroppen, och det var kromosomavvikelser och barnet skulle inte klara hela graviditeten, jag sa "är de DS" nej nej de var det inte, vårat fall var inte ett av normalfallen så detta var något annat men hon kunde inte säga vad,
på andra ultraljudet så hade kroppen vuxit ikapp och det var en lättnad, men de hittade hålrum i hjärnan som var 13mm istället för 10mm och jag frågade om det var vattenskalle men det var det absolut inte, annars var allt bra förutom att hon bara hittade 2 kärl i navelsträngen,
Är även i vecka 31,,
Var på nytt UL igår och då kom beskedet!!! Beskedet som fick mig att tappa allt hopp jag hade,
2 cm hålrum ist för 1cm,,
För mycket fostervatten att plaska runt i..
Hennes ord "det Kommer INTE vara ett friskt barn när de föds,,"
Väger tusen gram ist för 1600
Hon nämnde även att jag MÅSTE på koll 2ggr/veckan samt att jag måste kontakta göteborg för mammor i min situation kan inte föda i skövde utan måste till göteborg och då är även rehabiliteringstiden lång.. notera då att jag har en dotter på 5 år som kärringen sa att jag skulle kontakta socialtjänsten för att få hjälp med henne under rehabtiden,, jo tjena, jag har även världens bästa sambo, som ställer upp,
Som sagt mitt hopp är borta,,