• Seaflower

Gravidsymptom? Blir tokig!!

Jag vet att det finns sååå många trådar på detta, och jag har nog läst dem alla känns det som, och måste ventilera mig ändå...

22/9 tog jag min första Pergotablett 
    4/10 var jag på VUL och hade en äggblåsa som skulle mogna inom 2-3 dagar
    5-6/10 Fullt utslag på ÄL-test
    7/10 Inte lika starkt utslag på ÄL-test

Nuppade 5-6/10 och fick tyvärr inte till det mer efter det :-/

Ända sedan ÄL har jag haft en tryckande känsla i äggstockspartiet, men som alltid vid denna tiden i månaden så blir man ju skengravid. 
    Dock har jag kännt så sjukt mycket saker! Galen trötthet och ovanligt kissenödig. 

De senaste dagarna har jag känt den där kolsyrekänslan i brösten också.

Till problemet då. Jag har redan tagit två test som visat negativt. Ett i söndags 16/10 (9 dgr efter ÄL) och ett test igår tisdag (11 dgr efter ÄL)

I lördags fick jag lite ljusrosa flytningar och kopplade det direkt samman med nidblödning då jag hade det sist jag blev gravid (slutade dock i sent MA). Dock på måndag eftermiddag fick jag en lite större rosa blödning på pappret. Sedan dess har det pendlat mellan bruna spottings och ingenting alls i trosorna.. 
    Det spänner fortfarande i magen/molvärk och jag är öm i svanken och det brukar jag inte vara innan mens. Jag brukar inte ens ha mensvärk innan mensen kommer. 

Vad ska jag tro! Kan man vara gravid trots dessa spottings samt att tester visar negativt eller är det helt enkelt mensen som är på väg

• Svar på tråden Gravidsymptom? Blir tokig!!
  • anna7607

Jag hade brun mens och visade negativt bim+2 men positivt bim +5. Slutade tyvärr med missfall nr två. Bim-6 nu och har haft molande värk till och från sen ägglossning och fick svamp i förrgår. Har fått sjuka flytningar en v innan grav tidigare så detta är värre och förhoppningsvis ett gott tecken. Så håll ut till Bim och testa igen.

• Seaflower

Jaa, det finns ju inget annat att göra än att vänta tyvärr

Nu när jag gick på toa så kom det brunt blandat med lite lite slemmigt ljusrött också, och det känns ju inte som att det kan vara ett gott tecken..

Om det nu skulle bli ett tidigt missfall så kommer man ju aldrig veta det då, om det är så tidigt att ett test inte ens reagerar.. 
    För slemmigt rosa brukar det inte vara när det är vanlig mens, då är det i stort sett bara bruna spottings ända fram till mensen, så man undrar ju vad detta är.. 

Jag håller tummarna för att både dina och mina tecken beror på en liten bebis... <3

• anna7607

Jag har haft spottings innan mens men inte när jag lyckats bli gravid. Men brunkletig mens som kom och gick i fem dagar. håller tummarna för oss

Svar på tråden Gravidsymptom? Blir tokig!!