• ironiskt

Någon som bor i Boklok-hus?

Hej! Jag och min sambo är intresserade av BoKlok, vi ska på kundkväll om ett nytt område i Upplands Väsby. Det är lägenheter (Kallas det kedjehus då?) Vi tänker oss en trea. 
    Har försökt hitta info från någon som bor i BoKlokhus men utan framgång, de flesta trådarna är flera år gamla och där är det inte så bra recensioner. Bl.a. fuktskador, elfel, generellt mycket fel, för varmt/kallt osv. 
    Det vi undrar är om det kan ha blivit bättre med senare projekt? Någon som bor i en Boklok-lägenhet idag som kan berätta lite? 

Tacksam för svar

/ S

• Svar på tråden Någon som bor i Boklok-hus?
  • ceeh

Vi har bott i boklok i snart 3 år.
    Otroligt nöjda. Är med i styrelsen i vår förening och allt har funkat bra. Lite dåligt med stöd från boklok efter överlämnande men annars bra. Fina lägenheter och väldigt prisvärt! Lite tråkigt att man inte kam göra några tillval, men kan absolut rekommenderas!

• Linnis92

Flyttade in i boklok hus 2012. Älskade min lägenhet, samarbetet med boklok funkade bättre innan "affären" än efter. Nu satt jag visserligen med i styrelsen och vi hade en del problem med dom men det var inget som de boende märkte av.

Bra och prisvärd lägenhet!

• nernu

Har vänner som bor i Boklok-hus. Det ena är väl 5 år och det andra lite nyare. Båda är nöjda. 

• ironiskt

Tack för svaren! Det känns bättre nu när vi har fått höra er som är nöjda, det låter ju så bra när man läser om det men känns ju bra att få lite synpunkter från verkligheten också

Dock är vi lite fundersamma just på förening och dess ekonomi. Är det något vi behöver oroa oss för? Vi känner inte att vi vill sitta med i föreningen, men vi vill ju såklart att den ska fungera och ha en stabil ekonomi. Kan det bli högre månadsutgifter pga av nybygge? Är det osäkert?

Många frågor blir det, speciellt eftersom detta blir vår första bostadsrätt! (Om vi har tur i turordningen dvs )

/ S

• Linnis92
    ironiskt skrev 2016-10-21 22:21:12 följande:

Tack för svaren! Det känns bättre nu när vi har fått höra er som är nöjda, det låter ju så bra när man läser om det men känns ju bra att få lite synpunkter från verkligheten också

Dock är vi lite fundersamma just på förening och dess ekonomi. Är det något vi behöver oroa oss för? Vi känner inte att vi vill sitta med i föreningen, men vi vill ju såklart att den ska fungera och ha en stabil ekonomi. Kan det bli högre månadsutgifter pga av nybygge? Är det osäkert?

Många frågor blir det, speciellt eftersom detta blir vår första bostadsrätt! (Om vi har tur i turordningen dvs )

/ S

Nu kan jag ju bara tala för min gamla förening. Men våran ekonomi var god, sen beror det ju såklart på hur eran styrelse kommer att hantera era pengar. Vi valde i princip att inte göra några större inköp alls de första två åren för att se hur pengarna fördelades och för att se om våran budget höll. Största nackdelen som blev för våra medlemmar var att banken införde amorteringskrav på våra lån (2013) så då börjades det med hyreshöjningar på 1-2% om året. Men hyreshöjningar är ju normalt.

Annars kostade det inte "mer" bara för att det var nybygge, jo, nya brevlådor, de som boklok hade satt upp rostade/rasade sönder efter 2 månader.
Svar på tråden Någon som bor i Boklok-hus?