• snurrigsomfan

Blir galen ????

Är så fundersam.. Som många många andra kvinnor så tror man ju att man är gravid varje månad då mensen visar ungefär samma "symtom" som när man lyckats bli gravid..

Nu till saken.. Jag har små högg/stickningar i tjejmagen som kommer och går, är svullen och mycket hårdare än vanligt i tjejmagen. Brukar alltid svullna upp inför mensen så vill inte bara utgå från det. Brösten är svullnare, gör ont vid sidorna och det känns som om det växt ut små bollar(?) vid sidorna. Fått lite yrsel, kommer oftast när jag sitter ner. Lite illamående, mest när jag är hungrig vilket jag är konstant känns det som. Känner inte riktigt mättnad känslan. Precis innan jag började skriva inlägget så tryckte jag i mig 3 varma mackor ???? Hade nog lätt fått i mig 2 till tror jag haha!

Gasig som fan, trög i magen ibland. Rapar och pruttar oftare.

Har dessutom märkt att min puls ökar vid liten eller ingen ansträngning alls faktiskt.

Tog ett bad för 3 dagar sen, medan jag låg där känner jag att hjärtat slår snabbare, pulsar då 90. Har normalt mellan 60-68 i vilopuls. Sedan dess har jag legat mellan 75-82 i puls.

Ryggont, öm i svanken, huvudvärk. Trött, trött och trött. Har svårt att somna på nätterna och sjukt svårt att vakna, är fortfarande jätte trött när jag väl går upp.. Aa det är nog det ????

Hade ÄL den 11/10 enligt appen. Hade avbrutet samlag då också.

Mens beräknad den 25/10. Har regelbunden mens vill jag tillägga.

Vad tror ni det kan bero på? Har inte vågat testa mig än då jag är rädd att bli besviken. ????????

• Svar på tråden Blir galen ????
  • Fia 28

Det känns som lite för mycket symptom för att bero på graviditet ännu. De flesta av dedär symptomen kommer först senare. 

• snurrigsomfan

Mycket möjligt, får väl vänta och se om mensen dyker upp ??

• anna7607

Varför avbrutet samlag om du/ni vill ha barn? Bryter gör man när man inte vill ha barn!

Köp ett test och lycka till. Har själv Bim -4.... denna väntan haha

• snurrigsomfan

Vi tar det som det kommer, siktar inte på att pricka in den. Skulle vi bli gravida så är det välkommet

• snurrigsomfan

Lycka till :) vad känner du för symtom då?

Svar på tråden Blir galen ????