• 7815ga

Flickvän sov över hos killkompis flera nätter

Hej! Behöver råd hur jag ska göra med min flickvän som jag har upptäckt sovit tillsammans med sin killkompis (kollega) flera nätter bakom min rygg.
    Drar detta så kort som möjligt.
    Upptäckte detta genom att jag ringde upp kollegan och pressade honom till att berätta att han och min flickvän har sovit tillsammans - i samma säng flera nätter. Han påstod dock att ingenting hade skett mellan dem och att de endast var kompisar. Flickvännen ska ha sovit med kläderna på varje kväll. Anledningen till att jag ringde honom var för att jag misstänkte att det var någonting min flickvän dolde angående dem. En magkänsla bara.
    Natt 1:
    Kollegan, flickvännen och hennes kompis hade haft efterfest hos flickvännen. Kompisen hade somnat på soffan (en väldigt stor soffa, plats för minst 2 pers). Flickvännen och kollegan hade stannat uppe ett litet tag och sedan gått och lagt sig tillsammans i flickvännens säng. Kollegan har i efterhand sagt till mig att han reagerade på att hon inte tyckte det var konstigt (det var hennes förslag).
    Natt 2:
    Flickvännen skulle hämta något arbetsrelaterat hos kollegan och kom över till honom ca 22 på kvällen. Flickvännen skulle börja tidigt på morgonen. De delade på ett par öl och kollade på någon film tillsammans. Efter filmen sa flickvännen att det kanske är lika bra att stanna uppe hela natten nu när klockan ändå var så mycket (istället för att sova 2-3 timmar). Hon skulle upp ca halv sex.
    Båda blev sedan röksugna men kollegan hade inga cigg hemma så de gick över till flickvännen. Väl hos henne satt de och rökte tillsammans och pratade. Sedan kollade de på tv och drack vin. Flickvännen somnade i kollegans knä med en kudde under huvudet.
    Natt 3 (dagen efter):
    Flickvännen hade varit ute och festat med kollegan och deras gemensamma kompisar. När alla skulle dra sig hemåt från krogen ville kollegan och flickvännen att alla skulle med på efterfest hos kollegan, men det var ingen som följde med. Det slutade med att kollegan och flickvännen gick till honom tillsammans. Flickvännen smsade mig och skrev att hon var hemma.
    Natten slutade med att flickvännen somnade på soffan och kollegan i sin säng (ca 110 cm bred). Flickvännen ska då ha vaknat mitt i natten och gå upp och lagt sig tillsammans med kollegan i sängen.
    Natt 4 (helgen efter):
    Flickvännen, kollegan och två andra gemensamma kompisar hade haft efterfest hos en kompis till flickvännen. Flickvännen och kollegan delade en taxi hem till kollegan (tydligen var inte detta planerat). Natten slutade även här med att flickvännen sov i kollegans säng (tillsammans med honom).
    ---------------------------------------
    Några dagar efter att jag hade upptäckt detta (det var i princip slut mellan mig och tjejen) så kom jag på att jag kunde försöka ta reda på om något har hänt mellan henne och kollegan genom att skriva från hennes mobil.
    Utan förvarning dök jag upp hos henne och skrev från hennes mobil:
    Hennes tele: "Det verkar som att jag och [mitt namn] kommer kunna lösa detta tillsammans. Kan jag lita på att du inte kommer att säga någonting till honom oavsett vad han hotar med?".
    Kollegan: "Ja okej, ni gör som ni vill. Men vad skulle jag ens säga??".
    Hennes tele: "Det som har hänt mellan oss".
    Kollegan: "Men, [flickvännens namn] vi har ju inte ens gjort någonting??".
    Nöjde mig med det som bevis eftersom att det inte fanns någon chans att flickvännen eller kollegan skulle kunna veta att jag skulle skriva från hennes telefon. Som sagt, det var i princip helt slut mellan oss och detta kom utan förvarning. Det känns långsökt att han skulle misstänka att det var jag som skrev.
    Tror verkligen inte att det har hänt någonting mellan henne och kollegan. Har pratat med honom flera gånger och han är trovärdig. Har också fått flera andra bevis som skulle göra det väldigt osannolikt att något faktiskt har hänt.
    Frågan är bara; är jag helt galen om jag förlåter min flickvän för detta? Hon säger att hon inte insåg då att det var så väldigt fel. Hon visste att det var fel, men tänkte att så länge hon inte "gjorde någonting" så var det ganska lugnt. Hon visste att jag skulle oroa mig om jag visste att de hade sovit tillsammans. Hon säger att hon inser nu hur fel det ser ut och hur fel det har varit och mår jättedåligt över detta.
    Hon äter antidepressiva sedan en tid tillbaka och jag funderar om detta i kombination med alkoholen har gjort att hon inte tänkt sig för? Hon påstår själv att hon aldrig riktigt reflekterade över situationen utan att det bara blev. 
    Det som talar "för" henne är:
    - Hon har alltid har varit väldigt naiv. Hon inser till exempel inte när killar raggar på henne på krogen (fast jag står bredvid). Tror det är så, genuint.
    - Hon har levt tidigare med mycket hemmafester hos sig där folk har sovit kvar i hennes säng och/eller soffa. Detta var innan vi träffades. Hon säger att hon är "avtrubbad" sedan dess. Att sova tillsammans med någon i samma säng är inte så dramatiskt för henne.
    Det som talar emot är:
    - Varför sov hon hos honom över huvud taget? Hon har 400 m hem från honom.
    - Varför sov hon i hans säng och inte i hans soffa? Sängen är rätt liten (110 cm). Hade varit mer naturligt att en utav dem sov i soffan.
    - Ena natten när flickvännen somnade på soffan och gick upp mitt i natten för att lägga sig med honom i sängen? På detta säger hon att det inte finns någon förklaring förutom att hon var full och kände sig ensam.  
    - Alla dessa nätter var inom perioden av ca 1,5 månad. Kan det vara en slump?
    Sammanfattning: Flickvän har sovit tillsammans med en kollega till henne flera nätter, i samma säng. Ingenting har troligtvis hänt, men kan man vara så dum att man inte inser att det är väldigt fel i ett förhållande?
    Vad tror ni? Kan man vara så här naiv?
    Hon säger att hon har tänkt på honom precis som en tjejkompis men inser nu att hon tänkt helt fel.
    Vi har varit tillsammans i tre år och är båda 24 år gamla.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-20 07:59
    Ska tillägga också:

- Killen vet vad jag är kapabel till och förstår konsekvenserna om det skulle komma fram att han ljuger för mig. Har också gjort det tydligt för honom att jag inte kommer att bli arg på honom om han berättar, och hon kommer inte få veta någonting. Jag skulle endast vara tacksam.

- Kollegan tjänar ingenting på att ljuga och säga att ingenting har hänt. Han hade kunnat säga att de har legat och skedat bara för att få mig att göra slut. Om han var ute efter henne så hade det varit bättre för honom.

- Kollegan skrev till flickvännen direkt efter att jag hade ringt honom "Vad var det där om? Din kille ringde mig och påstod att vi hade hållt på??". Så skulle man inte göra (enligt mig) om man döljer något.
  • Svar på tråden Flickvän sov över hos killkompis flera nätter
  • Carambolan

Gör slut, låt det fortsätta vara slut och gå vidare med ditt liv. Naiv eller inte så verkar hon totalt omdömeslös. Vem sjutton tycker att det är en bra idé att sitta uppe och dricka öl och vin en hel natt när man ska jobba klockan sex?

• Anonym (Nor)

Jag tycker det låter som att de faktiskt inte gjort något. Däremot tycker jag det verkar som om din flickvän är kär i sin kollega.

• Anonym (Dumpa)

Dumpa henne. Hon är inget att ha. Självklart inte okej beteende.

• Långbenopluto

Det spelar ingen roll om hon är otrogen eller inte, för att så där beter man sig inte ändå när man har ett förhållande.

Respektlöst!

Nä, dumpa!

• Anonym (L)

Det mest sannolika är att de inte gjort nånting, även om du hade skäl att tro det i början. Nu känner jag ju inte någon av er men jag tror faktiskt på att hon har sett sin kollega precis som en tjejkompis, dock förstår inte jag heller hur hon kan dela säng med en annan kille och sova över sådär många gånger hos honom (utan?) att ha berättat för dig? Ju mer man döljer saker desto skummare är det ju. Förmodligen berättade hon inte för att hon visste hur det skulle bli, att du skulle reagera såhär.

Ingen som har respekt för sin partner gör såhär. Jag hade absolut inte varit okej med att min pojkvän sov med nån tjejkompis och dessutom undanhöll det för mig. Hade han gjort en sån sak hade jag nog aldrig kunnat lita på honom igen och hade troligtvis varit tvungen att avsluta förhållandet. Nu har varken jag eller min pojkvän kompisar av motsatt kön som vi umgås med, men jag tror det är väldigt få som är okej med att deras partner delar säng med "kompis" av motsatt kön. Flera gånger, dessutom. Och går man runt och undanhåller saker vet man ju innerst inne att det inte är okej.

Du får tänka över situationen hur du vill gå vidare med det här, om du KAN gå vidare med din tjej. Kanske har hon lärt sig nånting av det här och faktiskt förstår nu att det var fel gjort. Hon låter väldigt naiv och hon verkar vara en person som inte tänker sig för. Förmodligen helt oskyldigt i detta fall och hon menade troligtvis aldrig nånting illa, men hoppas hon har lärt sig nu.

Respekt, ärlighet, frihet under ansvar och tillit är vad ett förhållande behöver. Borträknat från kärlek och fantastiskt sex då, men det är ju en självklarhet.

• Anonym (Agnes)

Det som fångar min radar är det faktum att hon skickar sms till dig om att hon är hemma men de facto sov tillsammans med honom.

DET är inte att vara naiv.

Hade kollegan varit som en tjejkompis hade hon inte haft något emot att vara ärlig mot dig.

Hon är inte naiv , hon vet precis vad hon gör eftersom hon måste mörka allting.

Förlåter du henne bekräftar du bara att hon kan fortsätta på samma sätt och troligtvis också gör det.

• Flisan79
    Anonym (Agnes) skrev 2016-10-20 08:43:59 följande:

Det som fångar min radar är det faktum att hon skickar sms till dig om att hon är hemma men de facto sov tillsammans med honom.

DET är inte att vara naiv.

Hade kollegan varit som en tjejkompis hade hon inte haft något emot att vara ärlig mot dig.

Hon är inte naiv , hon vet precis vad hon gör eftersom hon måste mörka allting.

Förlåter du henne bekräftar du bara att hon kan fortsätta på samma sätt och troligtvis också gör det.

Håller med!

Även om det låter som att det inte hänt något så reagerar jag på två andra saker:

1: hon verkar festa väldigt mycket och ev ha lite svårt att sluta dricka när hon väl startat. Stämmer det?

2: man ska inte dricka alkohol om man tar antidepp. Det både tar bort effekten av medicinen och gör dep/ångest värre.

Detta visar tydligt att hon antingen inte tar något seriöst/vill ta ansvar för sitt mående, eller har problem med alkohol.

Har hon någon "diagnos"? Hon beter sig som att hon antingen har svårt att veta vad som är "ok", har så mycket problem med ångest (el dylikt) att hon inte klarar vara själv eller har missbruksproblem (alkohol).
  • Anonym (J)

Att de sovit tillsammans tycker jag nog inte är så mycket att oroa sig för. Det jag hade oroat mig för är att hon ljög om det. Att ljuga är enligt mig det värsta man kan göra i ett förhållande och har man börjat ljuga för sin partner slutar man nog inte bara för att man blir påkommen.

• Tecum

Troligen har det inte hänt något, men det som stör är hennes uppträdande i stort. Mycket festande, vara uppe hela natten när man ska jobba, gränslöst beteende och att medvetet före dig bekom ljuset. Hon verkar ha noll konsekventtänk och leva i sin egen värld. Omoget och helskumt, jag hade dragit öronen åt mig.

• Anonym (??)

Dricker hon vin och röker tre på natten när hon ska jobba 6 på morgonen? Vad har hon för jobb som gör att både hon o kollegan kan gå halvt fulla till jobbet?

Svar på tråden Flickvän sov över hos killkompis flera nätter