• Malinkirakira

    Hjälp är jag egentligen Gravid?!

    Hej jag vill ha lite tips på om det är möjligt att jag är gravid. 
    En liten olycka hände när jag hade samlag med min partner och kondomen gled av. Vi lyckades få ut den snabbt och vi tror inte att någon sperma hade läckt ut. Men jag tog ändå ett akuta p-piller samma dag det hände för att vara säker på att jag inte skulle bli gravid. Jag fick min mens och var inte oroad längre. 
    Men jag blev ändå oroad eftersom jag hört att det finns fall då mensen ej uteblir fastän graviditet. Så efter ett par veckor stod jag inte ut längre och köpte ett graviditetstest. Två dagar innan mensen (vecka 14 efter samlaget) testade jag mig och fick ett negativt test svar. Det var en stor lättnad. Dock fastän jag gjorde testet exakt enligt anvisningarna var jag fortfarande inte 100% övertyga om att jag inte var gravid. Men jag trodde det bara var i mitt huvud så jag skakade av mig det. (Testet funkade fem dagar innan mens så ni vet)
    Men Jag tycker nu att på senaste tiden har min mage börjat puta ut mer än vanligt och undrar om detta kan bero på graviditet?
    Jag är mycket oroad eftersom jag tar medicin som methotrexate och jag har druckit alkohol, så om jag är gravid borde jag vara i 22 månaden nu och barnet kan vara skadat. Dock känner jag inte för att skaffa barn än och vet inte om jag bara oroar mig i onödan eller om jag faktiskt är gravid.

    PS:Tycker verkligen att magen ser ut som en gravidmage och den känns lite hård när jag tycker lite på den.
    Hoppas på ett svar snart.
    Vänliga hälsningar,
    Malin
  • Svar på tråden Hjälp är jag egentligen Gravid?!
  • Anonym (M)
    Malinkirakira skrev 2016-10-20 13:41:33 följande:
    Hej jag vill ha lite tips på om det är möjligt att jag är gravid. 
    En liten olycka hände när jag hade samlag med min partner och kondomen gled av. Vi lyckades få ut den snabbt och vi tror inte att någon sperma hade läckt ut. Men jag tog ändå ett akuta p-piller samma dag det hände för att vara säker på att jag inte skulle bli gravid. Jag fick min mens och var inte oroad längre. 
    Men jag blev ändå oroad eftersom jag hört att det finns fall då mensen ej uteblir fastän graviditet. Så efter ett par veckor stod jag inte ut längre och köpte ett graviditetstest. Två dagar innan mensen (vecka 14 efter samlaget) testade jag mig och fick ett negativt test svar. Det var en stor lättnad. Dock fastän jag gjorde testet exakt enligt anvisningarna var jag fortfarande inte 100% övertyga om att jag inte var gravid. Men jag trodde det bara var i mitt huvud så jag skakade av mig det. (Testet funkade fem dagar innan mens så ni vet)
    Men Jag tycker nu att på senaste tiden har min mage börjat puta ut mer än vanligt och undrar om detta kan bero på graviditet?
    Jag är mycket oroad eftersom jag tar medicin som methotrexate och jag har druckit alkohol, så om jag är gravid borde jag vara i 22 månaden nu och barnet kan vara skadat. Dock känner jag inte för att skaffa barn än och vet inte om jag bara oroar mig i onödan eller om jag faktiskt är gravid.

    PS:Tycker verkligen att magen ser ut som en gravidmage och den känns lite hård när jag tycker lite på den.
    Hoppas på ett svar snart.
    Vänliga hälsningar,
    Malin

    Finns stor risk att du lurat din kropp att du är gravid. Om du nu är gravid så är ju snabbaste svaret att gå på apoteket och köpa ett test? Är det negativt nu så är du med stor sannolikhet ej gravid. I annat fall kanske något annat är fel och du borde kolla upp det :)


     

  • Ivana1988

    du skulle få ditt svar fortare om du gjorde ett test... tar inte så lång tid att kissa på stickan, iaf inte så som att skriva detta:)

    men jag skulle inte tro det, under 22 veckor skulle du nog märka andra symptomer än magen,,,

  • Anonym (Test)
    Ivana1988 skrev 2016-10-20 13:58:42 följande:

    du skulle få ditt svar fortare om du gjorde ett test... tar inte så lång tid att kissa på stickan, iaf inte så som att skriva detta:)

    men jag skulle inte tro det, under 22 veckor skulle du nog märka andra symptomer än magen,,,


    Hon har ju gjort test, men är inte övertygad.
  • Anonym (Test)

    Ts: Det är extremt osannolikt att du är gravid efter akut p-piller, mens och negativt test. Men gå till gyn om du fortfarande är osäker.

  • Haskel
    LillaJag06 skrev 2016-10-20 14:00:08 följande:

    Om du är i månad 22 kommer barnet om 2 månader :O


    Det var väldigt vad länge kvinnor är gravida nuförtiden Förvånad
  • Anonym (M)
    Anonym (Test) skrev 2016-10-20 14:48:26 följande:

    Ts: Det är extremt osannolikt att du är gravid efter akut p-piller, mens och negativt test. Men gå till gyn om du fortfarande är osäker.


    Kan bara hålla med. Det känns otroligt osannolikt! 


    Troligtvis har du bara börjat lura kroppen att tro att du är gravid :)

  • MiasMamma
    fazlijevic skrev 2016-10-22 16:35:37 följande:

    Är detta plus el minus för er?


    Igen och återigen? 
  • Anonym (ssk)

    Du verkar ha en dräktighetsperiod som elefanter, typ 22 månader alltså. 

  • ebe91
    fazlijevic skrev 2016-10-23 11:32:23 följande:

    Gjorde ett till teat idag mkt starkare än igår men jag fick nin mens :( fan va konstigt


    För mig ser testen positivt ut. Men, jag tror inte du är i v 22 utan isåfall blivkt gravid nu sista månaden? En del har någon "mens" trots att de är gravida, men kan även vara ett tidigt missfall.
  • ebe91
    ebe91 skrev 2016-10-23 12:26:57 följande:
    För mig ser testen positivt ut. Men, jag tror inte du är i v 22 utan isåfall blivkt gravid nu sista månaden? En del har någon "mens" trots att de är gravida, men kan även vara ett tidigt missfall.
    Fast såg nu att du inte var ts... så strunta i de där om 22 veckor som jag skrev nyss.
  • fazlijevic

    Jag är så nervös. Ska till barnmorskan imorgon. Jag har ftf mensvärkar har haft det nu i 2 veckor. Jag bor i Tyskland kan inte fråga någon här df jag skriver till er alla som läser

  • Anonym (Test)
    fazlijevic skrev 2016-10-23 13:31:48 följande:

    Jag är så nervös. Ska till barnmorskan imorgon. Jag har ftf mensvärkar har haft det nu i 2 veckor. Jag bor i Tyskland kan inte fråga någon här df jag skriver till er alla som läser


    Det är bra om du startar en egen tråd istället, blir rätt förvirrande annars, när du lägger in bilder på dina gravid test, den här tråden handlar ju om hon som startade tråden och hennes frågor...
  • Malinkirakira
    Anonym (M) skrev 2016-10-20 16:04:07 följande:

    Kan bara hålla med. Det känns otroligt osannolikt! 


    Troligtvis har du bara börjat lura kroppen att tro att du är gravid :)


    Jag hoppas det. Dock läste jag någonstans att man kan få lite smärtor i sidan av magen och det har jag kännt av. Andra symptomer som halsbränna och kissinödig ofta har jag även kännt. Sedan så när jag trycker på magen känns den hårdare än vanligt, men det är lite ojämnt, men kanske är något annat. Borde nog kolla upp det.
Svar på tråden Hjälp är jag egentligen Gravid?!