• melodykmlind

Bf December, Malmö

Hej på er!

Kvinna, 25 år, gravid med första barnet med bf i december 2016 (såklart haha) i Malmö.

Jag är först i vår krets som skaffar barn, tänkte försöka hitta lite fler blivande mammor som kanske ville lära känna varandra lite?

• Svar på tråden Bf December, Malmö
  • LillyE

Hej:)!

Jag är med gravid med första barnet. Har dock bf i November. Bor också i Malmö:)!

• LillyE
    melodykmlind skrev 2016-10-20 20:02:37 följande:

Då närmar det ju sig för dig! Vad kul! Jag längtar som bara den :)

Jaa! Har nedräkning nu:)! Längtar otroligt mycket! Vilken vecka är du i?
  • melodykmlind

Jag är i 32+2 nu, du då? Har bf på lucia :) men han får gärna komma sina två veckor innan haha!

• LillyE
    melodykmlind skrev 2016-10-21 07:26:55 följande:

Jag är i 32+2 nu, du då? Har bf på lucia :) men han får gärna komma sina två veckor innan haha!

Vad mysigt! Är i v 39 så det börjar verkligen närma sig. Väntar du också en pojke:)?
  • LillyE

Jaa, men helt plötsligt känns det som tiden går extremt sakta..

Har du haft en bra graviditet :)?

• melodykmlind

Usch jag kan tänka mig det, jag tycker det går extremt långsamt redan nu! Haha

Nja, lite sådär. Kunde klart varit värre men den har varit väldigt jobbig faktiskt, ser gärna att den är över och att man får njuta av det goda sen :) kan inte säga att jag trivts med att vara gravid, långt ifrån. Ser fram emot bebisen däremot haha!

Du då?

• LillyE
    melodykmlind skrev 2016-10-21 19:16:38 följande:

Usch jag kan tänka mig det, jag tycker det går extremt långsamt redan nu! Haha

Nja, lite sådär. Kunde klart varit värre men den har varit väldigt jobbig faktiskt, ser gärna att den är över och att man får njuta av det goda sen :) kan inte säga att jag trivts med att vara gravid, långt ifrån. Ser fram emot bebisen däremot haha!

Du då?

Ush då:(. Tur att de börjar närma sig slutet. Jag har foglossning som begränsar mig väldigt mycket. Men annars mår jag bra. Tur att det är värt de å att man får nått bra utav de när de e slut hah:)!
  • melodykmlind

Ja eller hur! Haha. Nej, foglossning kan jag tänka mig en rent ut sagt skit, har inte fått det hittills i alla fall och hoppas jag slipper. Det krävs ju en hel del tålamod att gå igenom en graviditet ????

• LillyE
    melodykmlind skrev 2016-10-22 10:30:31 följande:

Ja eller hur! Haha. Nej, foglossning kan jag tänka mig en rent ut sagt skit, har inte fått det hittills i alla fall och hoppas jag slipper. Det krävs ju en hel del tålamod att gå igenom en graviditet ????

Hoppas också du ska slippa det! Jaa, jag tycker det är mysigt att va gravid å få böra sitt barn å känna de sparka osv. Men man hade ju gärna kunnat va utan krämpor. Är jobbigt att inte kunna röra sig. Bor du i centrala Malmö :)?
  • melodykmlind

Ja, vid värnhem. Du då? Antar att du redan gått på ledighet eller du jobbar in i det sista? Eller du kanske inte jobbar? Pluggar? :)

• LillyE
    melodykmlind skrev 2016-10-22 17:07:51 följande:

Ja, vid värnhem. Du då? Antar att du redan gått på ledighet eller du jobbar in i det sista? Eller du kanske inte jobbar? Pluggar? :)

Vid kronprinsen :). Joo jag jobbar, fast har varit hemma ett tag nu pga foglossningen.. Jobbar du fortfarande :)? Om du nu jobbar.
  • melodykmlind

Ja, jag kommer jobba in i det sista om inget oväntat händer. Skulle kunna prata vidare någonstans och kanske lära känna varandra om du vill? :)

Svar på tråden Bf December, Malmö