min flickvän håller på att bli modell och jag vet inte vad jag ska tycka.
Min flickvän har blivit scoutad till en modellagentur för bara några månader sen och börjar redan nu få uppdrag lite varstans. hon är ändå bara 18 jag är 20.(hon ser väldigt bra ut) hon har nu fått jobb i Sri Lanka och något för Ikea osv. Jag vill vara glad för hennes skull verkligen, lixom vilken kille vill inte va den om har en modell till flickvän de är ju lite festligt. MEN här är då problemet. jag kan nog tycka att vara modell är ett av de mest oattraktiva yrkena som finns, mest för att de är ett yrke enbart drivet av utseende och inte kräver någon karaktär eller talang såvitt jag vet. Detta gör mig jävligt avtänd om jag ska vara ärlig. Hon blir även kontaktad av (i mina ögon) obehagliga nattklubbsägare som uppmanar henne att komma och ta med sina vänner, att hon kommer in gratis, och får gratis dricka. Detta tycker ju hon låter kul men för mig låter de som äckligt folk som vill uttnytja hennes utseende och inte alls bryr sig om hennes persona. värt att nämna är även hur modeller blir behandlade och hur synen på modeller är inom den världen. och potentiella lättklädda catwalks och plåtningar. hur löser man detta? jag tycker inte alls om vart de är påväg. Jag vet inte om jag är avundsjuk, för beskyddande, eller ganska rationell. hjälp maaaajjjj