• Anonym (Tc)

Testiklar krymper infertil?

Hej!

2013 gick jag till läkaren för att jag upplevde en knöl på ena testikeln. Jag fick då göra ett ultraljud och dem sa att det såg bra ut. För ca 2 veckor sedan sökte jag samma läkare och för samma problem, ända skillnaden var att nu fanns det en knöl på den andra testikeln också.

Läkaren jag träffade för ca två veckor och som också remiterade mig till ett ultraljud 2013, säger när jag träffar honom, att på ultraljudet såg ena testikeln mindre ut än den andra och att det kunde tyda på att jag hade haft en infektion i testikeln. Detta får jag höra för första gången.

Detta säger han innan han gör en undersökning av mina testiklar och skrev. Han säger att han inte kan känna något konstigt, men att jag ska höra av mig om något dyker upp.

Jag var inte nöjd med detta så jag bytte till en annan vårdcentral. Jag träffade en läkare på den anda vårdcentralen för några dagar sedan. Under tiden han undersöker mig frågar han mig varför jag har så småa testiklar. Läkaren verkar tro att jag har vattenbråck och det gör ont när han trycker på bitestiklar Han frågar även om jag har haft påssjuka, vilket jag inte kan minnas. Han remiterade mig till en urolog för ultraljud och han ville även att jag skulle lämna ett spermieprov.

Läkaren säger att jag kanske är infertil.

Det jag inte förstår är varför den första läkaren inte ansåg att testikelförminskning var något som dem borde ha kollat upp?

Tack för svar!

Svar på tråden Testiklar krymper infertil?