Angelven skrev 2016-10-20 19:21:21 följande:
Funderar på en USA-resa i sommar med barnen. 13 år och pojkar. Själv är jag van USA resenär i jobbet men har inte "semestrat" där alls.
Ena killen åker bara tekopparna på grönan, andra vill åka insane igen ... så nöjesparker kan bli småkrångligt.
Så - vad skulle ni vilja se och göra i USA om ni var 13 år - ge mig era bästa tips!
Själv tänker jag (Californien)
Monterey Bay Aquarium
Seaworld i San Diego,
kanske Disneyland i Anaheim
Sequoia national park
Datormuseet i Cupertino med deras mekaniska dator
Bil på Highway One
Valsafari eller fiske vore trevligt men ena killen (han som åker insane) är lite rädd för båtar som lutar ...
Men, jag är också sugen på att visa dom Texas (toktrevligt ställe)
typ
San Antonio
hitta någon shooting range där de skulle kunna få prova skjuta lite
kanske hitta ett ställe där man som halvnybörjare kan få rida
kanske rodeo
Annat som nog vore kul är Grand Canyon, inte varit där själv heller.
En riktigt bra Water Park skulle garanterat uppskattas om den också har "inte så vilda åkturer"
Och så förstås bra shopping - tips på ställen som har saker som även de skulle uppskatta, roligt/annorlunda/geek'igt ?
UNIVERSAL STUDIOS!!!! Jag är jätte harig men åkturerna var fantastiska även för den som är harig då de inte är att man åker så mycket utan handlar mer om 3d filmer! Dessutom en upplevelse på många plan!! Satsa på biljett med VIP så att ni kommer förbi köerna! Men det finns massor med shower och annat att se förutom åkturerna så det finns något för båda!
Gillar de film så kan även Warner Bros Studio Tour vara spännande...
Var på Monterey Aquarium i November (då var jag även på Universal Studios och Warner Bros) och även om det var fantastiskt så var jag lite besviken... Trodde det skulle vara så mycket mer... Framförallt för att det var så GRYMT dyrt... (tips köp biljett via hotellet så blir det lite billigare) Det är dock en upplevelse men som sagt inte riktigt den hypen som jag trodde...
Vi åkte på Valsafari från Monterey och det var FANTASTISKT!!! Inget för den som lätt blir sjösjuk men en grym upplevelse ändå!
Vi besökte ett ställe som hette Mystery Spot i Santa Cruz... Det var faktiskt ganska så coolt.. Kostar inte så mycket och går ganska så snabbt att se
Längst med Highway 1 ligger även en strand där det finns elefantsälar vilket är imponerande att se... Sommartid vet jag dock inte hur många...
Dessutom finns Hearst Castel. Det är ganska så imponerande att se, men alla barn är inte nyfikna på sånt. Är de lite nyfikna av sig så kan det dock vara en rolig utflykt!
Santa Barbara är en väldigt vacker stad och Zoot är riktigt mysigt!