• Anonym (Undrar)

Mysig stad/hotell?

Jag och min älskling har varit tillsammans i 2 år snart. Vi har barn på varsitt håll och är sällan barnfria. Nu vill jag överrraska med en helg nånstans tillsammans. Vi har inte så gott om pengar just nu men ändå göra nåt. Så jag vill ha tips på en mysig stad eller nåt härligt hotell med hos frukost där vi kan slappa en helg. Vill också att det ska finnas något mer än bara hotell så som tex bio, mysigt promenadstråk, en bra restaurang, pool på hotellet eller något annat som vi kan sysselsätta oss med om vi känner för att lämna hotellet. Behöver inte vara något speciellt utan är mer ute efter den där myskänslan som gör att vi kan slappna av ordentligt för det behöver vi

Så vad är era bästa tips på stad/hotell någonstans i Sverige?

• Svar på tråden Mysig stad/hotell?
  • Domesticgoddess

Helsingborg är en mysig stad och ni kan ta en tur över till Helsingör som är ännu mysigare. Det enda hotell jag bott på där är elite marina plaza, det var bra men vet inte hur det jämför med andra hotell i staden.

Halmstad är också en mysig liten stad.

• Variabel makt

Hotel Maria i Helsingborg är jättemysigt! Där ligger en fin tapasrestaurang också. Hamburgare och kaka på Ebbas café är ett måste.

Kalmar är en annan mysig och fin stad. Slottshotellet är bra tex. Ligger nära slottet som är fint att besöka och som har en bra restaurang. Gå också på Kullzenska caféet och Länsmuseet!

Visby på vintern är också jättemysigt! Har tyvärr inget hotelltips där.

• Tow2Mater

Beror ju på var ni bor och hur långt ni vill åka också. Vadstena klosterhotell och Spa kanske. Vadstena är en mysig stad.

• Fjäril kär

Tänk på att resa kan kosta en del pengar.

En hotellvistelse i sig är inte dyrt men ska ni till andra änden av sverige är det nästan billigare med sista-minuten till Spanien.

Så hur långt bort går det att åka innan det blir för dyrt för er? 10-20 mil?

• Mantrasina

Nu är det ju svårt att veta vad som är lagom budget, men jag skulle tipsa om Visby. En fantastiskt mysig stad med mycket att se och fina platser att gå på. Visst, på vintern är det ju lågsäsong, men det är jättejättemysigt!

• Variabel makt
    Fjäril kär skrev 2016-10-20 21:21:51 följande:

Tänk på att resa kan kosta en del pengar.

En hotellvistelse i sig är inte dyrt men ska ni till andra änden av sverige är det nästan billigare med sista-minuten till Spanien.

Så hur långt bort går det att åka innan det blir för dyrt för er? 10-20 mil?

Håller med!

Om ni åker tåg, tänk på att beställa resan låångt i förväg. Då kan man hitta jättebilliga resor. Annars är långfärdsbuss billigt, men finns ju inte på alla sträckor.

När vi har åkt på Sverigeweekend har vi hållt oss till orter längs samma tågbana som vi bor vid. Då blir det snabba, smidiga resor.
Svar på tråden Mysig stad/hotell?