Lön tandsköterska
Funderar på att utbilda mig till tandsköterska.
Finns det några tandsköterskor här? Vad har ni för lön? Vad ligger ingångslönen på?
Finns det några tandsköterskor här? Vad har ni för lön? Vad ligger ingångslönen på?
Jobbar i Västra Götaland. Tyvärr är lönen urkass men jobbet är roligt. Tror att ingångslönen ligger runt 19000 i landstinget, privat kan du få mer.
Är den så dålig.. man få ju räkna med studielån med.. knappt man klarar det. Googlat runt lite och då får man andra siffror som man inte ska tro på då.
allastudier.se/jobb-o-l%C3%B6n/3-tandsk%C3%B6terska/
Hej
Jag kom in och skulle börja både tandhygienist och tandsköterske utbildning i år. Jag var jätte taggad att börja i någon utav utbildningarna. Jag kom in i både, hade svårt bestämma mig vilken jag skulle börja, jag valde tandsköterska utbildningen. Men sen så tacka jag nej till min plats. Nu i efterhand vet jag inte om jag gjorde rätt. De känndes för mycket 3 års heltidstudier till tandhyg. Och tandsköterska har ju dålig lön antar jag och arbetsuppgifterna är väll att asistera tandläkare ev. Tandhygienist. Jag skulle också vilja ha information angående tandsköterska utbildning och framtidsmöjligheter, lön osv av erfaren tandsköterskor och studenter. Tycker ni jag gjorde bra att inte studera inom tandvård?? Jag har alltid viljat bli tandläkare när jag var yngre. Men nu i efterhand så känns lärar yrket mest bekvämaste yrket. Förskolelärare! Så funderar starkt på utbilda mig till det, men lika där 3år skrämmer mej :( jag är riktig skoltrött och har topp betyg från gymnasiet. Någon som kan hjälpa mig hur man kan få foten in i jobb inom pedagogi. Med distans eller 1 års utbildningar
Tror verkligen att jobba som tandsköterska är toppen :)
Men den låga lönen lockar ju inte direkt till att läsa i 1,5 år och dra på sig studielån...
Jobbar nu i barnomsorg och känner mig klar där.
Några tandsköterskor där ute?
Eller blivande?
Hur är utb svår/lätt?
Några tandsköterskor där ute?
Eller blivande?
Hur är utb svår/lätt?
Jag är tandsköterska, på en privat klinik. Min månadslön är drygt 28 000, men är medveten om att den ligger i det högre spannet. Jag tyckte inte utbildningen var så väldigt svår. Tandsköterska är ett trevligt yrke, och det lär vara lätt att få jobb efter utbildningen! Lycka till!
Tack för svaren :)
Tack för svaren :)