• Ladystarstruck

Blödningar utan missfall

Tjo! Vore så skönt om nån var i samma situation som jag för jag håller på att bli galen. Är gravid i vecka 11 och har blödningar lite fram och tillbaka. Var nu i tisdags och gjorde VUL och fick se den lilla bebben med ett jätte starkt hjärta och BM sa att allt ser utmärkt ut och att jag har en jätte fin graviditet. Ändå släpper inte oron. Det blöder ju och blödning för mig förknippat med graviditet är missfall. De kan inte ge mig nån direkt anledning till att jag blöder bara säga att allt är bra och att jag inte ska oroa mig.

Försöker tänka att den där lilla söta med starka hjärtat mår bra där inne men är livrädd att förlora den.

Är det nån som varit med om samma lika och har "slutet gott allting gott" historier att dela med sig av?

Kram

17/5-17 Starstruck
  • Svar på tråden Blödningar utan missfall
  • YasQaz

Hej! 
    När jag var gravid så blödde jag också men det var normalt och dom sa att det är många kvinnor som kan blöda när dom är gravida och nu är min bäbis sex månader och mår hur bra som helst! så var inte rädd om dom säger att det ser bra ut så har du inget o oroa dig för. Försök vila mycket bara!

• Tre döttrar

Japp. Med mitt tredje barn blödde jag nästan dagligen från strax efter att jag plussat upp till vecka 10-11.

De kunde aldrig svara på varför, men allt gick bra och hon är 2 år nu :)

• Fia 28

Jag blödde tre gånger klart rött i början på denna graviditet. Är nu i v 25 och bebisen sparkar och mår bra. 

• Ang82
    Tre döttrar skrev 2016-10-21 10:23:10 följande:

Japp. Med mitt tredje barn blödde jag nästan dagligen från strax efter att jag plussat upp till vecka 10-11.

De kunde aldrig svara på varför, men allt gick bra och hon är 2 år nu :)

Hur mycket blödde du?
  • basio

Jag har haft blödningar under alla mina graviditeter. Den som kanske är mest intressant för dig att höra om är när jag väntade mitt andra barn.

Jag började störtblöda i v12. Det kom helt plötsligt och jag blödde rakt igenom trosor och jeans. Jag stod i en stor blodpöl efter bara några minuter. Åkte självklart in till akuten där gynekologen verkade lätt skeptisk när hon såg hur mycket jag blödde. Men VUL konstaterade en levande liten bebis som verkade må bra. Blödningen avtog en aning, men jag fortsatte att blöda som om jag hade mens, ibland rikligt och ibland mindre. Jag gjorde flera ultraljud som fortsatte att visa en frisk bebis som växte som hen skulle. Vid RUL konstaterades att moderkakan låg långt ner och att den antagligen var anledningen till mina blödningar.

Jag slutade blöda omkring v20. Vid det laget hade jag känt bebisen röra sig dagligen i flera veckor och det kändes ju lugnande. I v32, efter kraftiga sammandragningar, konstaterades föreliggande moderkaka. I v35 hade den flyttat sig tillräckligt för att jag skulle kunna föda vaginalt och i v36+4 föddes en fullt frisk gosse.

Han är idag 11 år gammal och visar än idag prov på den envishet och livsglädje som han visade under graviditeten.

Under mina andra graviditeter har det varit mindre blödningar och framförallt under de tidiga veckorna.

• Tre döttrar
    Ang82 skrev 2016-10-21 18:05:47 följande:
    Hur mycket blödde du?
    Som en lättare mens. Vissa dagar behövde jag använda binda, andra dagar räckte det med trosskydd. Omväxlande rosa, brunt och klarrött.
  • ems86

Hej!

Åh ja.. man tror att ett försäkrande vid ultraljud ska stoppa all oro men det kryper på igen för precis som du säger är blod så förknippat med missfall.

Med sonen blödde jag första gången 3 timmar efter plusset - hallå antiklimax! Sedan kom en rejäl omgång vecka 8 som höll i ca 2 veckor. Även i vecka 12 kom en mindre blödning. Den godbiten sover gott i sin säng just nu.

Med bebisen som är beräknad nu i november blödde jag i vecka 5 och 7. Allt set bra ut såhär långt!

Förstår dig så väl. Det tenderar ta över hela ens tankeverksamhet. Stort lycka till!

Svar på tråden Blödningar utan missfall