• Petralindstrom

Gravid i v10

Hej!  Jag fick veta förra veckan att jag är gravid i vecka 10! Detta var oplanerat och hände på en resa där jag drack alkohol konstant i en vecka! Och även när jag kom hem till Sverige så har jag druckit vissa helger fram tills förra veckan då jag fick reda på det här!!   Nu är jag orolig om fostret har tagit skada!  Vad tror ni? någon som har erfarenheter kring detta så vore det toppen!  Min BM skrämde upp mig och sa att det inte alls var bra. Har inte gjort nått ultraljud än. Tack för svar

• Svar på tråden Gravid i v10
  • nufårvise

Hej! Självklart är det inte bra och inget man rekommenderar. Men, tänk så m0nga som inte vet att de är gravida som inte lever efyer det. Många kanske äter mediciner och annat. För det mesta går allt jättebra. Ibland gör det inte det, men det kan vara så även för dem som levt "perfekt". Försök att inte oroa dig. Du har inte gjort det medvetet, så försök att njuta av ditt lilla mirakel istället :)

• Elleen1314

Hej ! Jag fick oxå reda på i v 10 att jag var gravid . Detta var på sommaren och jag drack en vecka konstant sen vissa helger . Min dotter är 2 år och mår helt bra . Så jag tror du kan vara lugn . :).

Svar på tråden Gravid i v10