• Johaannacl

    Redan gravid efter MF?

    Hej! :)

    13/10 var jag på ultraljud för att kolla ifall det fanns några fosterrester kvar i livmodern efter missfallet jag hade 9/10. Det fanns inga rester och jag hade inga hormoner kvar enligt blodprover.

    Läkaren sa att ett ägg var påväg att släppa och att om jag kände mig redo var det bara att köra igång igen.

    Jag och sambon kände att vi kan lika gärna körs igång och nu en vecka senare börjar jag känna som jag gjorde när jag var gravid.

    Är lite rädd så vågar inte hoppas på att det redan har tagit sig men tänkte kolla ifall det är någon här inne som blivit gravid så fort?

    Ska kanske tillägga att jag är låghormonare så fick först mitt plus innan MF i v7 (6+2)

  • Svar på tråden Redan gravid efter MF?
  • Anonym (BM)

    Finns ingenting som heter/är låghormonare, tråkigt att sådana myter sprids. Foster växer faktiskt olika hela tiden, gör spurter ibland. 

  • Johaannacl

    Okej, har alltid trott att det fanns :)

    Men min läkare och även min bm som jag träffade efter missfallet blev otroligt chockade över att jag hade så otroligt lågt hcg (heter grav.hormoner va?) dom sa att dom aldrig varit med om så lågt.

Svar på tråden Redan gravid efter MF?