• emzerus

Fragminsprutor vid upprepade missfall, söker någon mer erfarenhet!

Jag o min man har försökt få barn i drygt 2 år och har haft upprepade missfall. Har precis skrapats efter vårt 7e missfall o hopplösheten känns för tillfället STOR! 
    Sista graviditeten tog jag lutinus vagitorier 3 ggr/dag o trombyl o vi kom till v 10+6 men upptäckte på vul att fostret dött i v 8+1 :( de tidigare 6 missfallen har skett i v 5/6 och vi hade bara sett hjärtat slå den här sista graviditeten men nåt gick fel iaf :(

Min läkare pratade om att vi skulle testa Fragminsprutor vid nästa graviditet(om det sker) och jag undrar om det är någon här inne på familjeliv som har fått fragminsprutor efter upprepade missfall o hur det gick då? 

Vi har gjort utredning som inte visar på några som helst fel. Anledningen till att jag fick progestron o trombyl utskrivet var bara för att testa något...

• Svar på tråden Fragminsprutor vid upprepade missfall, söker någon mer erfarenhet!
  • emzerus
    mli01 skrev 2016-10-21 21:22:48 följande:

Jag har 8 missfall på rad . Förstår hopplösheten

Beklagar dina missfall :( har ni gjort utredning o fått nån hjälp?
  • mli01
    emzerus skrev 2016-10-21 21:30:30 följande:
    Beklagar dina missfall :( har ni gjort utredning o fått nån hjälp?
    Gjort utredning inget är fel på mig . Har en dotter sen innan ..

Men nu ska jag nog ta mig i kragen å åka till en privat klinik i Stockholm . Man kan ha problem med immunförsvaret när man får så mycket missfall
  • emzerus
    mli01 skrev 2016-10-21 22:22:43 följande:

Gjort utredning inget är fel på mig . Har en dotter sen innan ..

Men nu ska jag nog ta mig i kragen å åka till en privat klinik i Stockholm . Man kan ha problem med immunförsvaret när man får så mycket missfall

Har du gått testa trombyl och eller progesteron?

Har också läst om immunförsvaret o dess påverkan. Men verkar inte dom om såna prov tas i Sverige eller Jan man höra det privat menar du? Tycker man läser att många åker utomlands för det.
  • Jag är bara jag

Provat och hjälpte inte. Fick 2 MA ändå. Dock hjälpte Prednisolon i dubbel dos- hade tatt 5 mg per dag innan och höjde till 10 mg. Slutade inte när kliniken sa heller vilket gjort att jag nu är i v.35! Solig 

• emzerus
    Jag är bara jag skrev 2016-10-22 14:16:48 följande:

Provat och hjälpte inte. Fick 2 MA ändå. Dock hjälpte Prednisolon i dubbel dos- hade tatt 5 mg per dag innan och höjde till 10 mg. Slutade inte när kliniken sa heller vilket gjort att jag nu är i v.35! Solig 

Grattis till graviditeten :)  
  • mli01
    Jag är bara jag skrev 2016-10-22 14:16:48 följande:

Höjde du sjölv till 10mg ?
  • Jag är bara jag
    mli01 skrev 2016-10-22 20:16:32 följande:
    Höjde du sjölv till 10mg ?
    Frågade om jag fick och det tyckte kliniken var helt okey. Fortfarande en helt okey dos.
  • mli01
    Jag är bara jag skrev 2016-10-23 15:00:41 följande:
    Frågade om jag fick och det tyckte kliniken var helt okey. Fortfarande en helt okey dos.
    Vilken klinik var du hos ?
Svar på tråden Fragminsprutor vid upprepade missfall, söker någon mer erfarenhet!