• Hallon88

Gynundersökning

En något konstig fråga kanske. Ska göra min första gynundersökning nästa vecka o har sedan tonåren varit panik slagen inför tanken på detta. Känns bara olustigt o obekvämt . Men inser ju att jag nu som gravid är så illa tvunge att göra det . Är livrädd att barnmorskan ska tycka att jag ser konstig ut att mina lår ska se tjocka ut i gynstolen osv osv. Fattar ju egentligen hur fjantigt det är . Men kom på att det vore ganska skönt om man vara kunde få ha en handduk eller filt kring sig när man går mellan bås o stol o kanske även när man ligger där , det är väl inte en helt orimlig grejj ? Kan tycka att det är lite konstigt att man inte erbjuder nått som man kan "skyla" sig lite med vid en gynundersökning skulle ju underlätta

Massor.

• Svar på tråden Gynundersökning
  • Anonym (Anonym)

Gynundersökning är aldrig kul att göra men väldigt bra! Ett tips är att ha en längre tröja eller klänning på dig :) passa även på att göra cellprov om du inte gjort det! När man ändå ligger i gynstolen så kan man göra det och sen behöver man inte göra det på tre år om allt ser bra ut :)

• Anonym (Stina)

Ha på dig en klänning istället för byxor ock tröja så känner du dig inte så obekväm. Sen är ju själva undersökningen aldrig något man ser fram emot direkt, men se det som en övning inför förlossningen så går det bra ska du se :)

• Hallon88

Nej precis men man borde ju kunna be om

En handduk att ha om sig verkar ju ganska självklart egentligen

?

• Carambolan

Jag brukar också köra på klänning. Bara att dra av strumpbyxorna och trosorna.

• Jag är bara jag

Varför ska du göra gynundersökning? Har inte gjort nån alls och är i v.35. Bara VUL och det är inte samma sak. Lång tröja och knästrumpor så känns det bättre.

Svar på tråden Gynundersökning