• Villjusågärna

Hjälp mig analysera

Hej alla som vill hjälpa mig analysera :)

Min senaste första mensdag var den 27 september

8 okt - starka känningar av ägglossning

17 okt - fick jätte ont i magen. Rejäl mensvärk

18 okt - började få ont också i ryggen precis som vid mens

19 okt - känningarna i rygg och mage fortfarande kvar

20 okt - kunde inte hålla mig och tog ett grav test som va neg nu på bim -5

21 okt - känner i magen och ryggen till och från nu och fick lite smått illamående vid lunchtid

22 okt - idag har jag fått lite halsbränna

Bim på mån eller tisdag..

Vad tror ni? Vet att det så klart bara är att vänta men som nog många förstår så undrar man ju och det är svårt att hålla sig.. lååånga dagar att vänta

• Svar på tråden Hjälp mig analysera
  • Livetsgång
    Villjusågärna skrev 2016-10-22 13:50:53 följande:

Hej alla som vill hjälpa mig analysera :)

Min senaste första mensdag var den 27 september

8 okt - starka känningar av ägglossning

17 okt - fick jätte ont i magen. Rejäl mensvärk

18 okt - började få ont också i ryggen precis som vid mens

19 okt - känningarna i rygg och mage fortfarande kvar

20 okt - kunde inte hålla mig och tog ett grav test som va neg nu på bim -5

21 okt - känner i magen och ryggen till och från nu och fick lite smått illamående vid lunchtid

22 okt - idag har jag fått lite halsbränna

Bim på mån eller tisdag..

Vad tror ni? Vet att det så klart bara är att vänta men som nog många förstår så undrar man ju och det är svårt att hålla sig.. lååånga dagar att vänta

Analyserar också som dig 

Va 3 månader sen mitt P-medel gick ur kroppen (Har aldrig haft symptom förr när jag avslutat P-medel oavsett olika skydd aldrig haft biverkan under eller efter användning)

Har lyckats bli oplanerat gravid med Mini-piller när jag va 15 år men hade inga direkt symptom mer än jag märkte av ökat behov för en viss kaksort och diffus illamående. Upptäckte den gravidteten hos BM först vecka 10 men fick göra abort pga alldeles för ung ålder

Har även haft 2 omedvetna missfall med P-stav som skydd som kontrollerades och konstaterades av BM för jag sökte för blödningarna. Inga symptom där heller.

Va även väldigt överviktig i kroppen när dessa oplanerade graviditeter skedde

Är dock normalvikt nu sen 2 år efter min GBP-op

Har ingen aning om ÄL eller Mens för har aldrig känt av ÄL, aldrig känt av graviditet eller dylikt och inte haft nån mens ännu.

Hade vad jag kände/såg flytningar 6-7 Oktober
    (Brukar inte känna på minaflytningar med fingrar)

Sexade med sambon samma helg som både han och jag planerar första barnet

Veckan därpå så får jag
    2 dagar efter vår ihärdiga sexande en brun/rosa flytning
    3-4-5 dagar efter skiftar blödningarna till lite mer klarrött, sen brunt sen rosa och varierade under dagarna ena stunden inget alls, andra på papper enbart och sen lite mer men inte som mens får även här en molvärk i nedre delen
    6 dagar efter försvinner blödning helt
    7 dagar kommer en liten liten blödning men försvann ganska omgående igen

Flytningar/blödningar försvann helt och är fortfarande borta

Efter den veckan och fram till änsålänge idag har jag nu även fått diffusa symptom som isande bröstvårtor, trötthet, diffust illamående, äter mer än normalt alltså mer hungrig vilket är olikt mig, ökat behov av att kissa, sover längre, vaknar ibland på natten för att behöva kissa vilket inte är så vanligt, känner mig frusen.
    Känns också som jag hela tiden blir blöt i trosorna typ som en konstant flytning och har fått byta trosor 2-3 gånger om dagen vilket inte heller är vanligt för mig. Har fortfarande kvar molvärken i nedre delen av magen och känns inte som mensvärk för brukar få rätt rejäla menssmärtor när jag väl hade mens förr och fick då även ta panodil för det. 

Bara 13 dagar sen vi hade sex så ännu är det förtidigt att veta något. Har anat viss diffust svagt streck på testlagrets test men med graviditetskollen test visar det typ inget

• Miia90

Jag känner som du!

Senaste mens 29e september

Enorm smärta i ländryggen o halsbränna från helvette sen i torsdags

• Killa85

Jag har samma som du TS..

sista mens 24 sep

Äl m seg äggviteflytning 6 okt

BIM 24 okt.. vi får se.. har en konstig känsla i kroppen men vet inte om jag inbillar mig eller om det är ett frö. ????????

• Livetsgång

Har bara tagit enstaka där Testlagret gett väldigt väldigt svagt. Sen tog testen slut och har nu bara från graviditetskollen hemma men hört att dom är väldigt sega med att ge utslag i överlag 

• Livetsgång
    Livetsgång skrev 2016-10-23 12:05:28 följande:

Har bara tagit enstaka där Testlagret gett väldigt väldigt svagt. Sen tog testen slut och har nu bara från graviditetskollen hemma men hört att dom är väldigt sega med att ge utslag i överlag 

Men dom är sååå svaga så ropar inte hej ännu 

• Livetsgång
    Villjusågärna skrev 2016-10-23 15:22:30 följande:

Det ser lovande ut tycker jag :) håller tummarna för dig!

Fast ropar inte hejhopp ännu :) 

Man har läst om så mycket spökstreck hit och dit haha men Testlagret va det som gav tydligast indikation på ett jätte svagt rosa streck dock knappt synbart och jag är fortfarande rätt tidig för test haha. Men ivrig blir man givetvis
  • SandraHj

Va rolig tråd :)

Här vet jag inte riktigt vad som händer.

Senaste mens va 18 september. Äter divina plus och gjorde stor kontroll på reproduktionsmedecin 5 okt (diagnostiserad med turner syndrom ). Slutade då med mina tabletter i samand med detta, då blodprov skulle göras. Räknade med att mensen skulle bli konstig denna gång då ja får min blödning av divina plus.

Men den senaste veckan har ja haft humörsvängningar(började gråta för att ja inte la upp mina gardiner tillräckligt och dem belv för långa) halsbränna och illamående, ömma bröst

Så tog ett test 20/10 på kvällen.

Om det är något så är det verkligen ett mirakel !

• Livetsgång

Vill tillägga nya symptom men vad dom ens betyder har jag ingen aning om.

Högg till lite extra på högersida vid äggstockarna och sen hade jag tillomed ont i höften efter det och stråldiffus smärta i läbdrygg och höfter. Blir rädd och går in på toa och det enda jag fick va en knapp märkbar ljusbrun/rosa flytning knappt märkbart på pappret ens och nu bara pirrar det på högersidan och allt skumt o.O

Och magen började kurrar av bara fanken med i samband med detta skumma symptom o.o

Någon mer som varit med om det där med hugg i äggstockarna bla?

Övriga symptomer 13-14 dagar efter sex med sambon finns kvar förutom de rosa/röda/bruna små blödningar som va 3 dagar men det va inte mens. Har ännu trötthet, isande bröstvårtor, kissar ofta, har små illamående (känns som en klump i halsgropen) dagarna i ända och nu mitt humör är lite lättirriterad. Höll på att skälla på folk som gick ut och in genom att smälla med porten haha.

Känner inte igen mig själv och såhär har jag aldrig upplevt som symptom oavsett vad o.o

Men normalt det ska göra stickkänsla i äggstockarna efter också så lång efter? Och sen bara känna som massa pirr och burrande?

• SandraHj

Huggen på sidan känner jag igen, samt smärta ibland i ryggen.? Känner mig även konstant småhungrig :/

Tog ett till test nu på morgonen,vad tror ni ? Känns som spökstreck

• Livetsgång
    SandraHj skrev 2016-10-24 09:05:00 följande:

Huggen på sidan känner jag igen, samt smärta ibland i ryggen.? Känner mig även konstant småhungrig :/

Tog ett till test nu på morgonen,vad tror ni ? Känns som spökstreck

såg jag hade skrivit lite fel på vissa ord men hoppas de förstods ändå.. Va sjukt trött när jag skrev men ville ändå hinna skriva vad jag kände av innan jag somnade..

Jo jag blir lite sådär pirrig men ändå orolig över känslan och är ju också därför jag vill bolla tankarna med er andra :) Har fortfarande dom andra symptomen kvar, stickkänslan är borta från höger sidan men det molar till lätt då och då i nedre delen av magen.
    Skulle kännas lite omöjligt med att redan va med barn för min del iomed det bara är 3 månader sen min P-spruta gick ut

Kisar jag med ögonen kan jag se något ytterst svagt men kan tyvärr inte svara på om det är pos eller neg :(

Har samma problem med mina stickor många av dom visar ytterst svagt knappt märkbart men finns där. Är lite av en testanalyserare för tycker det på nått vis är hur ska man tolka det "roligt" att analysera :) 
Svar på tråden Hjälp mig analysera