Villjusågärna skrev 2016-10-22 13:50:53 följande:
Hej alla som vill hjälpa mig analysera :)
Min senaste första mensdag var den 27 september
8 okt - starka känningar av ägglossning
17 okt - fick jätte ont i magen. Rejäl mensvärk
18 okt - började få ont också i ryggen precis som vid mens
19 okt - känningarna i rygg och mage fortfarande kvar
20 okt - kunde inte hålla mig och tog ett grav test som va neg nu på bim -5
21 okt - känner i magen och ryggen till och från nu och fick lite smått illamående vid lunchtid
22 okt - idag har jag fått lite halsbränna
Bim på mån eller tisdag..
Vad tror ni? Vet att det så klart bara är att vänta men som nog många förstår så undrar man ju och det är svårt att hålla sig.. lååånga dagar att vänta
Analyserar också som dig
Va 3 månader sen mitt P-medel gick ur kroppen
(Har aldrig haft symptom förr när jag avslutat P-medel oavsett olika skydd aldrig haft biverkan under eller efter användning)
Har lyckats bli oplanerat gravid med Mini-piller när jag va 15 år men hade inga direkt symptom mer än jag märkte av ökat behov för en viss kaksort och diffus illamående. Upptäckte den gravidteten hos BM först vecka 10 men fick göra abort pga alldeles för ung ålder
Har även haft 2 omedvetna missfall med P-stav som skydd som kontrollerades och konstaterades av BM för jag sökte för blödningarna. Inga symptom där heller.
Va även väldigt överviktig i kroppen när dessa oplanerade graviditeter skedde
Är dock normalvikt nu sen 2 år efter min GBP-op
Har ingen aning om ÄL eller Mens för har aldrig känt av ÄL, aldrig känt av graviditet eller dylikt och inte haft nån mens ännu.
Hade vad jag kände/såg flytningar 6-7 Oktober
(Brukar inte känna på minaflytningar med fingrar)
Sexade med sambon samma helg som både han och jag planerar första barnet
Veckan därpå så får jag
2 dagar efter vår ihärdiga sexande en brun/rosa flytning
3-4-5 dagar efter skiftar blödningarna till lite mer klarrött, sen brunt sen rosa och varierade under dagarna ena stunden inget alls, andra på papper enbart och sen lite mer men inte som mens får även här en molvärk i nedre delen
6 dagar efter försvinner blödning helt
7 dagar kommer en liten liten blödning men försvann ganska omgående igen
Flytningar/blödningar försvann helt och är fortfarande borta
Efter den veckan och fram till änsålänge idag har jag nu även fått diffusa symptom som isande bröstvårtor, trötthet, diffust illamående, äter mer än normalt alltså mer hungrig vilket är olikt mig, ökat behov av att kissa, sover längre, vaknar ibland på natten för att behöva kissa vilket inte är så vanligt, känner mig frusen.
Känns också som jag hela tiden blir blöt i trosorna typ som en konstant flytning och har fått byta trosor 2-3 gånger om dagen vilket inte heller är vanligt för mig. Har fortfarande kvar molvärken i nedre delen av magen och känns inte som mensvärk för brukar få rätt rejäla menssmärtor när jag väl hade mens förr och fick då även ta panodil för det.
Bara 13 dagar sen vi hade sex så ännu är det förtidigt att veta något. Har anat viss diffust svagt streck på testlagrets test men med graviditetskollen test visar det typ inget