• Jolly23

Tillbaka flyttad 3-4 veckor på vul

Igår var vi på vul efter att jag fått blodblandade flytningar på pappret när jag kissade. Blev såklart orolig men spädde på lite extra för att jag varit orolig sen början, ville verkligen se att allt såg rätt ut.. 4 h på gynakuten och ett vul som visade hinnsäck men ej något foster. I mina beräkningar så var jag gravid i v 9+1, dessutom ganska säkert uträknat då jag vet vilken min första dag på mensen var. Läkaren sa att det kan vara så att jag är för tidigt gravid så att det ej syns än, alltså v 5 ungefär. Detta är ju 4 v bakåt och det kan i princip inte vara så. (Isåfall har jag plussat före jag blev gravid). Allt annat såg bra ut och vi tog hcg prover som visade bra värden för att va i v 5. Ska mäta dom proverna med nya som görs på tisdag. Ni kan ju fatta hur jag mår! Fyfan! Nån som vart med om något liknande? Vad hände? Jag tror ju på ett missfall i v 5 men jag tycker ändå det är konstigt när jag knappt blödigt, inte haft ont någonstans eller något annat tecken på detta. Vad tror ni?

• Svar på tråden Tillbaka flyttad 3-4 veckor på vul
  • Jolly23

Skulle ju kunnat bli gravid för 4-5 v sen men dom mäter ju från första mens och det är totalt omöjligt då jag plussade för 5v sen????????

• Jolly23

Skulle ju kunnat bli gravid för 4-5 v sen men dom mäter ju från första mens och det är totalt omöjligt då jag plussade för 5v sen

• Jag är bara jag

Låter tyvärr som ett MA. Man kan ju inte plussa före man ens är gravid. MA kan man få helt utan symptom tyvärr och gå och tro hur länge som helst att man egentligen är gravid. Själv haft 3. Första uppräcktes på VUL v.9+0-fostret hade dött vecka 7. Hur som helst ska man alltid göra ett VUL till för att få det bekräftat.

• Jolly23

Hur fick du ut allt då? Skrapning? Medicinskt? Och hur gick det? Jag är livrädd!

• Jolly23

Ingen som varit med om något liknande men att det gått bra? Jag lever på hoppet och önskar av hela mitt hjärta att det var en dålig ultraljudsmaskin.

• Carambolan

Ledsen men i vecka nio är det ett väl synligt foster med hjärta som pickar och möjligt att se de första stumparna som blir armar och ben. I vecka 6 hade det kanske varit möjligt att missta sig, men inte så sent :-/

• Jag är bara jag
    Jolly23 skrev 2016-10-23 17:40:12 följande:
    Hur fick du ut allt då? Skrapning? Medicinskt? Och hur gick det? Jag är livrädd!
    2 omgångar Cytotec, kom ut hemma. Man kommer vidare på nåt sätt till slut.
  • Mallemamma

Det enda som skulle kunna ge positivt besked är om du blev gravid månaden efter du trodde du blev gravid. Tog du flera graviditetstest? Det kan inte ha varit falskt positivt? Långsökt kanske men man vill ju greppa om minsta lilla halmstrå i ditt läge..

Hoppas ni får ett positivt besked eller en snabb ny graviditet om detta är ett MA :(

Kram

• Anonym SE

Jag hade ju en ofostrig tvilling graviditet
    Där fanns ju bara säcken men inga foster

Inget som läkaren nämnde?

• corona

Jag var tyvärr med om samma sak nyligen. Gjorde ultraljud och beräknat på senaste mensen och när jag testade positivt, så skulle jag vara i vecka 7. Det syntes bara en hinnsäck och inget mer. Blev tillbaka flyttad till vecka 4-5. Visste att det inte stämde, eftersom jag kunde ju inte blivit gravid efter jag plussat. Två veckor senare gjorde jag nytt ultraljud, skulle då vara i vecka 9, men fortfarande bara en tom hinnsäck. Hade inte haft någon blödning alls. Fick tid för att sätta igång missfallet, men dagen efter ultraljudet började jag blöda, så kroppen fixade det själv till slut. Förstår precis hur du känner!

Svar på tråden Tillbaka flyttad 3-4 veckor på vul