• tuntemattomana

Vad tycker ni om Emmaljunga super nitro?

Hade Emmaljunga duo edge med sportchassi till första barnet och nu är det dags för ny bebis :)
    Jag tyckte att duo edge var bra,vi bodde på landet då och det gjorde inte så mycket att den var så stor. Chassit var bra men lite i tyngsta laget.
    Så ni med erfarenhet av super nitro, vad tycker ni?
    Hur är det att ha svängbara hjul?
    Går de att låsa och hur funkar vagnen då tycker ni?
    Mycket tacksam för svar :)

• Svar på tråden Vad tycker ni om Emmaljunga super nitro?
  • jevana

Vi har super nitro med lufthjul. Jag har ingen större erfarenhet av barnvagnar men tycker vi gjort ett bra val då en stor del av promenaderna är på grus. Under promenaderna brukar jag välja att låsa hjulen, i synnerhet på grus men tycker det är underbart att kunna låsa upp dem då man t.ex. går o handla eller rör sig på annat jämnt material. Lättstyrd tycker jag vagnen är hur som, men med hjulen uppe svänger den verkligen på en femöring.

• tuntemattomana
    jevana skrev 2016-10-24 07:08:42 följande:

Vi har super nitro med lufthjul. Jag har ingen större erfarenhet av barnvagnar men tycker vi gjort ett bra val då en stor del av promenaderna är på grus. Under promenaderna brukar jag välja att låsa hjulen, i synnerhet på grus men tycker det är underbart att kunna låsa upp dem då man t.ex. går o handla eller rör sig på annat jämnt material. Lättstyrd tycker jag vagnen är hur som, men med hjulen uppe svänger den verkligen på en femöring.

Tack så mycket för din åsikt!
    Om man inte låser hjulen och går i en affär, svänger hjulen lite för mycket då tycker du`?
  • jevana
    tuntemattomana skrev 2016-10-24 19:17:24 följande:

Tack så mycket för din åsikt!

Om man inte låser hjulen och går i en affär, svänger hjulen lite för mycket då tycker du`?

Nej i en affär med jämnt golv är det perfekt med öppna hjul :) det är bara på ojämnt underlag framhjulen kan vingla lite.
  • tuntemattomana
    jevana skrev 2016-10-25 03:08:01 följande:
    Nej i en affär med jämnt golv är det perfekt med öppna hjul :) det är bara på ojämnt underlag framhjulen kan vingla lite.
    Tusen tack :) ska kolla på en imorgon!
Svar på tråden Vad tycker ni om Emmaljunga super nitro?