• Anonym (Monstret)

VEM är pappan?

Jag och min sambo och pappan till mitt första och enda barn har försökt få barn i 1,5 år utan att lyckas.

Vi har haft en riktig bergochdalbana det sista nu och valt att ta en paus pågrund av olika anledningar. Den 8,9 september träffades vi och hade sex. (För er som använder den där appen p-tracker så var jag FERTIL dessa två dagar. ) sen har jag då gjort mitt största misstag någonsin! Jag har aldrig varit otrogen eller ens flirtar med någon annan. Men under vårt avbrott träffade jag en gammal flirt och vi drack en kväll och hade sex!!! Antagligen för att läka sår eller bara få den där vidriga bekräftelsen som man ibland i sitt patetiska liv behöver.....! Jag har berättat för min sambo att jag träffat denna killen men har ännu inte släppt bomben om sexet.

Såhär såg det ut för att få en klarare blick
    6/10- grön prick, fertil
    7/10 - grön prick, fertil
    8/10 - grön prick, fertil (sex med "sambon")
    9/10 - grön prick, fertil (sex med "sambon")
    10/10 - grön prick, fertil
    11/10 - blomma = ägglossning denna dagen enligt appen.
    12/10- grön prick, fertil
    13/10 - varken fertil eller ÄL
    14/10 - varken fertil eller ÄL SEX med en annan natten till den 15:e!!!!!!!!!
    15/10 - varken fertil eller ÄL

Problemet nu då? Ja .... Jag skulle få min mens IGÅR och den har INTE varit sen eller oregelbunden på 2 år!
    Ska strax till Apoteket men bara tanken att vara gravid gör mig svimmfärdig.

Jag vill såklart att min "sambo" ska vara pappan men risken finns ju att min såkallade bekräftelse är pappan.....

ETT STORT JÄVLA Kaos! HJÄLP!

• Svar på tråden VEM är pappan?
  • Anonym (Monstret)

Min fråga är såklart vem är pappan!???
    Någon som varit i samma sits?
    Vad ska jag göra?

Jag funderar på abort men det är så otroligt onödigt om det nu är min "sambo" som är pappan.....

Snälla döm mig inte jag mår så dåligt över detta. Gråter hela tiden och har verkligen tappat fotfästet nu.

• Anonym (Hmm)

Ja du som man bäddar får man ligga.
    Om du nu skulle vara gravid och om du tänker behålla barnet så får du ju berätta för sambon. Sen ta ställning därifrån hur ni ska göra. Man kan ju ta faderskaps test nät barnet är fött.
    Men berätta för sanningen kommer alltid fram förr eller senare

• Anonym (Monstret)
    Anonym (Hmm) skrev 2016-10-24 09:52:09 följande:

Ja du som man bäddar får man ligga.
    Om du nu skulle vara gravid och om du tänker behålla barnet så får du ju berätta för sambon. Sen ta ställning därifrån hur ni ska göra. Man kan ju ta faderskaps test nät barnet är fött.
    Men berätta för sanningen kommer alltid fram förr eller senare

Självklart som man bäddar får man ligga. Jag har varit öppen med att jag träffat en annan och druckit vin och haft en romantisk kväll. Han (sambon) har såklart fått avgöra OM han vill ha mig trots detta eller ej. Vi har valt att fortsätta för detta är egentligen våran första kris i vårat 6 år långa förhållande.
  • Anonym (...)

Det är ju helt omöjligt att veta till 100% innan barnet är fött och man kan göra faderskapstest. Som appen visar så skulle det mest sannolikt vara partnern men det utesluter inte att den andre kan vara fadern. Men om du hade äl senare än vad appen säger kan det ju lika gärna vara den andra snubben. Om du är gravid och inte kommer göra abort så borde du släppa bomben ganska så omgående så han har en åsikt som kan tas i åtanke i ditt val, detsamma gäller den andre.

• Anonym (Monstret)
    Anonym (...) skrev 2016-10-24 09:59:00 följande:

Det är ju helt omöjligt att veta till 100% innan barnet är fött och man kan göra faderskapstest. Som appen visar så skulle det mest sannolikt vara partnern men det utesluter inte att den andre kan vara fadern. Men om du hade äl senare än vad appen säger kan det ju lika gärna vara den andra snubben. Om du är gravid och inte kommer göra abort så borde du släppa bomben ganska så omgående så han har en åsikt som kan tas i åtanke i ditt val, detsamma gäller den andre.

Ja jag kommer absolut att säga sanningen till min sambo. Han har rätt att veta och jag har ett samvete. Sanningen är den att den där kvällen hos den andre killen blev jag SÅ full att det sista jag minns är att vi sitter i soffan och sen vaknar vi upp dagen efter i sängen.... Detta har jag fakiskt berättat för sambon. Men jag MINNS inte om vi hade sex och den andre killen MINNS inte heller. Dricker väldigt sällan och denna kvällen dracks det vin och sprit....
  • Anonym (Blomma)

Men alltså varför försöker ni få barn tillsammans om er relation är så ostabil att ni tagit en paus (och som jag förstår det separerat)?? Ett barn till kommer liksom inte "fixa" ert förhållande eller? Känns väldigt oansvarigt att skaffa barn på dom premisserna.

Förresten, hört talas om kondomer? Såna använder man om man inte vill ha barn med den person man har sex med om man inte använder annat preventivmedel.

Vem som är pappan om du nu är gravid får du reda på när bebisen kommer ut och nu kan göra ett DNA-test. Går inte att säga säkert på annat sätt.

• Anonym (Monstret)
    Anonym (Blomma) skrev 2016-10-24 10:05:10 följande:

Men alltså varför försöker ni få barn tillsammans om er relation är så ostabil att ni tagit en paus (och som jag förstår det separerat)?? Ett barn till kommer liksom inte "fixa" ert förhållande eller? Känns väldigt oansvarigt att skaffa barn på dom premisserna.

Förresten, hört talas om kondomer? Såna använder man om man inte vill ha barn med den person man har sex med om man inte använder annat preventivmedel.

Vem som är pappan om du nu är gravid får du reda på när bebisen kommer ut och nu kan göra ett DNA-test. Går inte att säga säkert på annat sätt.

För att vi innerst inne älskar varandra och kan inte leva utan varandra. Detta uppehåll är inte så dramatiskt som det låter.

Jo kondom känner jag till. Det är ganska vanligt förekommande preventivmedel som tyvärr ibland av dumma impulser struntas i.

Vi försöker inte skaffa barn för att "fixa" förhållandet. Vi har haft det bra i 6 år. Hade vi haft det dåligt hade vi aldrig börjat försöka men det var inte dåligt NÄR vi började försöka. Mycket kan hända under 1,5 år likaså lite.
  • Anonym (Va)

Jag skulle oroa mig mer för könssjukdomar och att smitta min sambo än vem som är far till barnet.

Utöver det låter det i TS som om du har trekant regelbundet!

Svar på tråden VEM är pappan?