• EKOmaria

Använder du EKO?

Har precis skaffat barn och har nu börjat tänka mer och mer ekologiskt och miljövänlig, för mitt barns bästa. Har tidigare inte brytt mig om att produkter och matvaror är dåliga men nu när man har fått barn så har man börjat tänka efter lite mer. Gjorde du också det när du fick barn?

Letar ständigt efter ekologiska produkter som hudkrämer, hushållsvaror mat m.m.
    Har hittat en sida som heter www.nopanicorganic.se som är rätt bra, har du nån mer bra sida så får du jättegärna kommentera.

• Svar på tråden Använder du EKO?
  • Mitarashi

Ja, jag blev mer medveten om gifter i vardagen när jag fick barn. Köper det mesta ekologiskt.

Dock så använder jag så lite produkter som möjligt till barnen. Lite kokosolja i badvattnet och ekologisk kallpressad rapsolja, torra tvättlappar och vatten vid blöjbyte.

Handtvål och solskydd är det enda de använder på regelbunden basis.

• Ladugårdsfest

Jag var miljömedveten redan innan barnen kom. Vi har huvudsakligen begagnade kläder och köper alltid ekologisk mat när det går.

Jag kan tipsa om Naturskyddsföreningen som jobbar mkt med de här frågorna, tex gifter i skalkläder och skor samt projektet giftfri förskola.

Bra nätbutiker:

Ekoleko

Hildur

Minimundus

Ekogarderoben

Lapland ecostore

Bloggen "jävligt gott" - vegetarisk matblogg

Naturskyddsföreningen

Blocket och Tradera

• Anonym (Ekofantasten)

Jag blev som du väldigt intresserad av ekologiskt och det blev även starten av min nätbutik Naturesbeauty 

Svar på tråden Använder du EKO?