Att dra ett skämt för långt, alldeles för långt.
Ursäkta för eventuellt dålig svenska, jag är inte svensk så det kan bli lite fel i texten. Min mans skämt var roligt först men han slutar inte. Min man har stor ölmage, och han låtsas att han är gravid. Han pratar om foglossningar, cravings (Vilket är det svenska ordet för det?), rör sig och agerar som om han vore gravid.
När han skojade om det här först så tyckte jag att det var jätteroligt och skrattade för att han spelar rollen så pass bra. Men han slutar inte med sitt skämt utan drar fram det ofta.
Han låtsades vara gravid inför min mamma som skrattade så mycket att hon förlorade kontrollen på blåsan och kissade i soffan. Hon skrattar inte så hårt vanligtvis och det blev väldigt pinsamt för henne. Han säger att det inte är hans fel men hon har aldrig skrattat så mycket att det har hänt innan. Han kör sin gravidskämt framför gäster som skrattar, alla skrattar, men jag tycker det börjar bli jobbigt.
När jag ber honom att sluta så säger han något om livmodern eller något sådant och jag börjar skratta igen. Det är roligt men jobbigt på samma gång. Även om jag skrattar så jag nästan kvävs ibland så är det ändå jobbigt.
Hur får man honom att fatta att "enough is enough" och det är dags att sluta?