• Anonym (Trött)

Att dra ett skämt för långt, alldeles för långt.

Ursäkta för eventuellt dålig svenska, jag är inte svensk så det kan bli lite fel i texten. Min mans skämt var roligt först men han slutar inte. Min man har stor ölmage, och han låtsas att han är gravid. Han pratar om foglossningar, cravings (Vilket är det svenska ordet för det?), rör sig och agerar som om han vore gravid.

När han skojade om det här först så tyckte jag att det var jätteroligt och skrattade för att han spelar rollen så pass bra. Men han slutar inte med sitt skämt utan drar fram det ofta.

Han låtsades vara gravid inför min mamma som skrattade så mycket att hon förlorade kontrollen på blåsan och kissade i soffan. Hon skrattar inte så hårt vanligtvis och det blev väldigt pinsamt för henne. Han säger att det inte är hans fel men hon har aldrig skrattat så mycket att det har hänt innan. Han kör sin gravidskämt framför gäster som skrattar, alla skrattar, men jag tycker det börjar bli jobbigt.

När jag ber honom att sluta så säger han något om livmodern eller något sådant och jag börjar skratta igen. Det är roligt men jobbigt på samma gång. Även om jag skrattar så jag nästan kvävs ibland så är det ändå jobbigt.

Hur får man honom att fatta att "enough is enough" och det är dags att sluta?

• Svar på tråden Att dra ett skämt för långt, alldeles för långt.
  • Anonym (En)

Säg att det är riktigt avtändande när han fånar sig så, om han inte slutar så får din gravida man sova för sig själv! Förstår dig helt! Är han skengravid??

• Anonym (Trött)
    Anonym (En) skrev 2016-10-24 12:29:23 följande:

Säg att det är riktigt avtändande när han fånar sig så, om han inte slutar så får din gravida man sova för sig själv! Förstår dig helt! Är han skengravid??

Nej han bara låtsas för att folk skrattar. Han gillar att skämta och är väldigt rolig, men nu drar han det för långt. Han är inte skengravid, och jag är inte gravid. När jag säger att det är avtändande så låtsas han bli ledsen och säger att han blir sårad för han är känslig när han är gravid.
  • Anonym (k)

Om du skrattar så tror han att han är rolig och att du gillar det..

• taquine

Ursäkta ts men vad är det för jävla tramsnisse du är tillsammans med? Tycker det bara låter enormt fjantigt.
    Och som sagts, skratta inte så slutar han förhoppningsvis.

Kanske jag som har kass humor , men hade inte ens dragit på mun åt ett sådant sk.skämt.

Goodness me
  • Anonym (Trött)
    Anonym (k) skrev 2016-10-24 13:14:51 följande:

Om du skrattar så tror han att han är rolig och att du gillar det..

Men han är rolig. När han går eller känner på sin mage så gör han det exakt som det vore en bebis i. Allt från minspel till att han hysschar?? (stavning?) och säger att den sparkar.

Men han förstår inte att det är jobbigt att skratta jämt. Inte ens efter det som hände med min mamma. Hon har inte fel på blåsan, hon skrattade så mycket pga. av vad han gjorde. Han är rolig men han är jobbig på samma gång om du förstår?

När han tröttnat på att vara gravid kommer han hitta något annat att göra och hålla på med det istället. Jag hoppas han hittar en ny grej så fort som möjligt. Graviditen är för jobbig.
Svar på tråden Att dra ett skämt för långt, alldeles för långt.