Rörigt på förskolan. Överreagerar jag ?
Hej.
Jag känner att jag måste få höra hur ni skulle ha reagerat.
Sedan snart två månader tillbaka går min 2 åriga dotter på förskola.
Vi har väl inte varit överväldigade över varken personal eller sättet några av pedagogerna har,
En av dom hejar sällan & ser allmänt uttråkad ut. Men min dotter har verkat trivas & så länge hon gör det känns det ändå okej. Men så för några veckor sedan sa dom att hon har blivit jätte ledsen & orolig när det kommit in okända människor på dagis. Vilket inte är så jätte konstigt kan jag tycka.
Under dessa två månader har det varit fler nya inskolningar med föräldrar som
har varit med, personalen har berättat att vissa barn kan bli lite oroliga när det är många nya vuxna där, speciellt nyinskolningarna som just har kommit ifrån sin mamma & pappa. Men det är ju inte så mycket att göra åt, barnen måste ju skolas in trots att det blir rörigt med mycket föräldrar i några veckor.
Det har även varit där vikarier flertal gånger pga kurser m.m.
Förra veckan fick jag mail om att föräldrar är välkomna att vara med på förskolan en dag under två veckors period.
Och idag när jag kom så har dom tagit emot en 15 årig kille som ska praktisera en vecka, som dessutom Inte kunde knappt någon svenska.
Jag märkte direkt att min dotter blev stel som en pinne. Från att vara super glad & skulle springa in till lekrummet till att ta min hand & säga "jag vill åka hem"!
Jag känner en stor klump i magen & tycker att om dom tom tycker att det har varit lite rörigt själva på slutet så kanske dom inte behöver sätta in "föräldra veckor " & en praktikant just nu?
Det är så pass små barn där som ska kunna känna att det där är deras "andra hem" när vi måste jobba men hur ska det gå när det är något nytt hela tiden ?
Förstår att det kanske låter överdrivet från min sida men det är ju fakriskt barnen som ska känna lugn & trygghet där!
/ledsen mamma