Husdjur + Graviditet
Jag är ännu inte gravid såvitt jag vet. Låter tiden avgöra det :) Bara svårt att hitta specifik rätt trådsämne.
Men hade en liten tanke här för er som innan ni visste ni va gravida om era husdjur ändrade sitt beteende på något vis?
Bruka läsa mycket om djur och natur i övrigt.
Man läser ofta att djur märker av olika saker innan man själv är medveten om det så bomba gärna tråden ni som har husdjur och hur era husdjur agerade/reagerade innan ni själva visste om ni va gravida.
Har själv tillsammans med min sambo 4 underbara huskatter hemma :)
Har inte märkt något specifikt i sig mer än att dom är mer och mer sällskapssjuka, närgångna och gärna ska sova mer bredvid mig i sängen.
Enda markanta skillnaden är att den ena katten som ofta var "bitchig" och va en ensamvarg och även va den som va mest skygg/orolig/ilsk av sig nu är mer närgången, jamar mot mig och vill helst kela hela tiden.
Detta kan naturligtvis betyda att hon känner sig trygg också och tryggare än innan :)
Övriga fall
Den ena hankatten vi har Hugo han brukar ofta ligga tätt intill särskilt när jag fått ångest/deppressions attack och då lämnar han mig knappt ur sikte. Han brukar vara rätt bra på att läsa av mig innan jag får mina attacker några timmar innan :)
Det är alltid kul att analysera :D