• Anonym (PCO)

Gravid och har ändå ägglossning

Tänkte fråga här om någon haft samma problem som jag.

Det är så att jag har två livmödrar och PCO.

Fick Pergotime utskrivet och blev gravid på andra försöket. Första var enkelkur och jag fick ÄL men det tog sig inte. Tog dubbel och blev gravid. I v 8 fick jag buksmärtor och åkte in akut och då gjorde dom VUL för att kolla så det inte var något med graviditeten. De såg att jag var gravid och allt såg bra ut men jag hade också ÄL. Det ska man inte kunna ha egentligen så jag fick sexförbud. Sedan hände samma sak i v 14 men då fanns det 4 mogna ägg redo att släppa. Då jag har två livmödrar finns risk att en ny graviditet sätter sig i höger livmoder alltså den som är tom. Det är från höger äggstock jag haft ÄL de två gångerna. Fick inte så mycket svar från gyn mer än att jag inte behöver oroa mig då jag övervakas noga på spec mvc pga två livmödrar men även för dem är det något ovanligt och okänt att ha ÄL medan man är gravid. Innan jag fick Pergotime utskrivet hade jag aldrig spontan ÄL. Kan det vara effekterna av Pergotime som gör detta eller är det mina polycystiska äggstockar som får fnatt pga graviditet?

Svar på tråden Gravid och har ändå ägglossning