• Anneanony

Ägglossning? Tapp?

Är det någon som är bra på ÄL? Sekret och tapp?

Jag hade vattnigt och någon dag efter/ i fredags fick jag positivt på ältest samt va tappen öppen och raktfram" likaså i lördags positivt och tappen lika. I söndags va de neg. Och nu idag kände ja på tappen igen och den är fortfarande öppen men svårare att hitta mer lutad bakåt. Å längre in tror jag. Fick även en liten tråd på 1.5 cm.. En gång annars så ingenting bara som typ gammal hudkräm och knappt något alls men fortfarande "blött"

Vad tror ni hade jag äl då när testen visa positivt fredagskväll och i lördagsmorse. Eller har jag äl nu? Blir fundersam över den där "lilla tråden"..

Någon som vet om tappen är mer riktad bakåt efter äl? Eller vid äl? Den va som sagt öppennoxh raktfram i fredags och lördags...

Min man jobbar borta under veckorna så hade hoppats på att vi prickade in i fredags och lördags...

Inga onödiga kommentarer Tack. Utan svara om ni har några vettiga och kanske kan hjälpa mig att förstå äl och tapp..

• Svar på tråden Ägglossning? Tapp?
  • FrökenE1985

Du har nog prickat ägglossningen. Hittade detta, hoppas det her dig lite klarhet (visserligen på norska men tycker det var lätt att förstå ändå):

Like før/under eggløsning:

Myk

Åpen

Høyt plassert i skjeden

Glatt og sleip

Sentrert i skjeden

Rosarød i fargen

Etter eggløsning:

Hard

Lukket

Lavt plassert i skjeden

«Tørr» eller litt fuktig