Gåva till Amerikansk familj
Ska hälsa på en amerikansk familj i USA och vill gärna köpa med mig en present till dom. Något typiskt Svenskt. Nån som har något tips på vad? :)
Ska hälsa på en amerikansk familj i USA och vill gärna köpa med mig en present till dom. Något typiskt Svenskt. Nån som har något tips på vad? :)
Smorknivar med dalahastar/alg eller landskapsblomman fran det landskap som du kommer fran, diskhandukar med dalahastar, algar eller dylikt,dalahastar, kylskaps magneter med svenska motiv, midsommar stang i tra dessa typer av presenter brukar finnas pa turistbyran. Cervera (tror jag att det var) saljer aven koppar etc. med Elsa Beskow motiv. Sedan finns det aven mat som man kan ta med om man vill kanske inte kalles kaviar eller surstrommng, men mjolk choklad, ost och lingonsylt, eller varfor inte en flaska punch.
Vad du än gör ta inte med matvaror.
Inte så trevligt att betala 300 dollar för en burk sylt som ändå måste kastas i tullen.
Sju sorters kakor på engelska.
Jag tycker glaslyktorna för värmeljus från Kosta Boda är snygga.
Min systers ex var amerikan och det han alltid tog med sig till hembesöken i USA var marabou mjölkchoklad :) tydligen är vår choklad oerhört välsmakande, och den amerikanska smakar bara kakao och fett. Så det var den present hans familj och släktingar blev mest glada att få :) en väldigt uppskattad present
En amerikansk vän till mig glider alltid in på Ikea i New York när hon kommit hem och köper souvernirerna där istället ;) Om du gärna vill ha matvaror kan det vara en idé på riktigt för att slippa strul i tullen.
Dalahäst, vikingfigur, kylskåpsmagnet...
Jag skulle inte ge någon mat i gåva. Ge något som håller och bevarar minnet.