• Thure Björkman

Hjälp! Jag diskuterar enskilt ärende offentligt!

Jag skapade en tråd där jag citerade lite gamla trådar och så, bland annat:

Svårt dilemma
    Honkatten på gården har nyss fått en kull gulliga ungar.
    Jag vet bara inte vart jag ska göra av dem. Jag har försökt skänka bort de små liven, men ingen har hittills nappat...

Jag tänker att jag helt enkelt får slänga dem i ladugårdsväggen så hårt jag kan men tycker att det är så fruktansvärt onödigt.

Jag har ju precis målat om hela ladugården och dessutom fått ont axeln på köpet.

Hur skulle ni ha gjort?

Sedan skrev jag:

Marsvinet Tage
    Jag köpte ett marsvin till min två-årige son för att jag tycker han ska lära sig att ta ansvar. "Det är aldrig för tidigt att ta ansvar" har varit ett ledord i släkten i många generationer.

Nu till problemet. Det har gått två veckor och buren ser ut som ett jävla slagfält fast jag har visat grabben tre gånger hur han skall göra rent den.
    I morse när vi hade ute Tage (marsvinet), tog pojken ett rejält tag om livet på Tage och körde honom likt en leksaksbil fram och tillbaka på köksbordet. Detta tilltag blev tydligen för mycket, varpå Tage senare avled. Troligtvis av chock.

Nu undrar jag om det finns något annat slags djur man kan satsa på, som kanske tål lite mera bus?

Man är ju som sagt aldrig för liten för att ta ansvar!

Detta är ju klockren humor, men nu har åsiktspolisen slagit till med att man inte får diskutera ärenden offentligt. Vaddå? Är detta en digital version på Nordkorea??

Det skall tilläggas att jag även blev straffad med avstängning för detta, men för mig var det också ganska humoristiskt! Inte direkt något kännbart straff...

Får mest åsiktspolisen att verka pompösa!

Svar på tråden Hjälp! Jag diskuterar enskilt ärende offentligt!