• Blueskillen

Astrologi, stämmer det?

Jag är en skorpion och nu har jag träffat en tjej som är Vattuman. Enlig astrologin så tyder jag det som att vi är helt omöjliga som ett kärlekspar.

Vad tror ni om detta? Är det bara att lämna henne eller finns det någon möjlighet?

Jag är inte svartsjuk eller kontrollerande som det sägs att vi skorpor är.

• Svar på tråden Astrologi, stämmer det?
  • Gullefjuns mamma
    Gullefjuns mamma skrev 2016-10-25 11:26:14 följande:

Astronomi är bara påhitt, så kör i vind!

Haha! Astrologi skulle det ju stå! Astronomin har jag större förtroende för. Lycka till med kärleken!
  • MiasMamma
    Blueskillen skrev 2016-10-25 10:57:11 följande:

Jag är en skorpion och nu har jag träffat en tjej som är Vattuman. Enlig astrologin så tyder jag det som att vi är helt omöjliga som ett kärlekspar.

Vad tror ni om detta? Är det bara att lämna henne eller finns det någon möjlighet?

Ändå undrar du om astrologin stämmer? 
  • Blueskillen

Men jag är ju en tvivlare.

Sen behöver inte allt vara rätt och stämma för att det ska finnas någon sanning i det hela.

• magplask

Jag tror mycket på astrologi! Men du är mer än ditt soltecken (skorpion), du kanske är född nära gränsen till ett annat tecken eller så styrs du mer av ditt måntecken.

Astrobloggen på Veckorevyn har jättespännande läsning för den som är intresserad, där finns även länkar till hur du tar reda på ditt måntecken :)

• freja231
    magplask skrev 2016-10-25 14:11:51 följande:

Jag tror mycket på astrologi! Men du är mer än ditt soltecken (skorpion), du kanske är född nära gränsen till ett annat tecken eller så styrs du mer av ditt måntecken.

Astrobloggen på Veckorevyn har jättespännande läsning för den som är intresserad, där finns även länkar till hur du tar reda på ditt måntecken :)

Varför tror du på astrologi?
  • magplask
    freja231 skrev 2016-10-25 14:19:30 följande:

Varför tror du på astrologi?

Ptja, jag vet inte. Jag tycker ju mest att det är spännande för att jag känner igen mig mycket i karaktärsbeskrivningarna och ibland stämmer även astrot väldigt bra. Sen tror jag ju mer på personkemi än astrologi när det kommer till det där med hur man passar ihop eller inte ;)
  • R Franklin
    magplask skrev 2016-10-25 14:59:26 följande:
    Ptja, jag vet inte. Jag tycker ju mest att det är spännande för att jag känner igen mig mycket i karaktärsbeskrivningarna och ibland stämmer även astrot väldigt bra. 
    Be någon läsa upp alla horoskopen utan att avslöja vilket stjärntecken de läser. Du kommer att märka att väldigt många av dem plötsligt stämmer på dig. Detta eftersom de är så pass vaga och formulerade just för att ge känslan av att de stämmer. 
  • Blueskillen

Horoskop skrivna i någon blaska är något helt annat än astrologi. 

"Så här i slutet av månaden kommer du att få en massa pengar" står det i veckotidningen, och det är inte astrologi. 

• Aniiee

På skoj så gjorde jag och ugan varsin riktig astrology chart på en renomerad site från en väl ansedd astrolog. Vi betalade även hutlöst mycket pengar på tilltaget, Men som sagt, det var en kul grej. Det här var något år sedan. Jag delar gärna med mig av resultaten om du vill.

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • R Franklin
    Blueskillen skrev 2016-11-03 19:34:08 följande:

Horoskop skrivna i någon blaska är något helt annat än astrologi. 

I "Träffsäkerhet" är det ingen som helst skillnad. Bägge är totalt grundlösa hitte-på. Att man i det ena fallet krånglar till hur man hittar på saker gör det knappast seriösare.
  • Themis

Astrologi är självklart trams. 

Tittartips:

Silence is golden. Duct tape is silver. /unknown
  • AnooYoo
    Blueskillen skrev 2016-10-25 10:57:11 följande:

Om du tror att stjärnornas konstellationer finns för att påverka ditt liv, och att det är viktigare för dina beslut om vem du ska vara ihop med ska du självklart göra slut. Det finns ju massor av andra människor som är födda någon annan gång som självklart passar dig bättre än den här tjejen du har träffat och blivit förtjust i.
  • Blueskillen
    AnooYoo skrev 2016-11-22 19:09:06 följande:
    Om du tror att stjärnornas konstellationer finns för att påverka ditt liv, och att det är viktigare för dina beslut om vem du ska vara ihop med ska du självklart göra slut. Det finns ju massor av andra människor som är födda någon annan gång som självklart passar dig bättre än den här tjejen du har träffat och blivit förtjust i.
    Vi har lagt ner. Det funkade inte. 
Svar på tråden Astrologi, stämmer det?