Lämnat in remiss!
Hej!
Har idag postat egenremiss till RMC i Malmö för ensamstående kvinna :) Känns jättespännande. Någon som är i samma process/tankar?
Hej!
Har idag postat egenremiss till RMC i Malmö för ensamstående kvinna :) Känns jättespännande. Någon som är i samma process/tankar?
Yes, min går iväg på måndag! Det känns så stort!
Vad kul! Var någonstans bor du? Jag ringde till dem (Rmc Malmö) och frågade om de fått in den, det hade det och sa att jag skulle få ett brev hem inom någon dag med info om att lämna blodprov. Inget brev kom så ringde dem och nu väntar jag på det... Vet inte vad som gick fel men hoppas inte fortsättningen ska vara så här att man behöver dubbelkolla allt ????
Jag "bor" och jobbar just nu i en annan del av Sverige, men kommer ursprungligen från Malmö och det är av olika skäl smidigast för mig att fortsatt tillhöra region Skåne. Är i Malmö/Lund mycket. Var bor du själv?
Trist att ditt brev dröjer, för min del vore det bra om jag hinner få mitt innan jag ska ner nästa gång om två veckor. Kan lugna med att jag gått på Rmc tidigare i ett annat ärende och då fått ett väldigt proffsigt intryck :)
Jag bor i Malmö. Ok funkar det att få vård i Skåne även om man bor någon annan stans? Jag söker ev också tillfälligt arbete på annan ort men vill gärna inte att det bromsar processen...
Hur gammal är du förresten? Jag är 31 år, skönt att börja nu eftersom man inte vet hur lång tid det kan ta.
Jag hoppas att de ska vara proffsiga och att det var en engångsföreteelse med brevet :)
Jag jobbar på annan ort men är fortsatt skriven i min bostad i Skåne, även om jag för tillfället inte är där lika mycket som jag är iväg :) själv är jag bara 25 år, men vill också gärna komma igång så snart som möjligt. Har du någon aning om hur lång väntetid det blir?
Nu har jag fått brevet (breven, båda kom nu) och varit och lämnat blodprov idag. Ett steg närmare förhoppningsvis! Jag vet inte, några månader i alla fall. Men har inte fått uppfattningen att det ska ta sjukt lång tid... Tänker mer att det kan bli utdraget om man inte blir gravid så lätt. Men det får man se!
Som jag uppfattat det väntar man först på tid till läkare, sen utifrån det får man vänta på sin behandling.
Precis, jag tror man är garanterad tid inom tre månader för första mötet (?), och sedan är det väntan på själva spermierna så att säga. Det var det senare jag funderade över. Men det får man väl veta vid första läkarkontakten om inte annat, antar jag. Har ditt brev dykt upp nu? :)
Jess fått det och lämnat blodprov idag ????
Hej! Jag sitter också här och ska skicka in remiss. Men min plan var att skicka in remiss nu för jag antog att det skulle ta typ 3 år. Hur länge tror ni att det tar? Jag läste era svar och tolkade det som att det skulle gå ganska snabbt, 3 månader? Missförstod jag då?
Jag bor också i Malmö.
Hej!
Nej som jag förstått det ska Rmc vara det ställe i landet där man faktiskt kan få behandling inom rimlig tid. Hoppas!
Hej!
Vad betyder rmc?
Får jag fråga hur lång ni tror det tar tills ni är gravida?
Det är jättesvårt att säga men förhoppningsvis någon gång under nästa år...
Japp, jag hoppas också på behandlingsstart någon gång under nästa år!