• Pedagog200701

Alla dessa MA

Nu är det kanske så att fler skriver om MF, MA mm än om fullgångna graviditeter men jag tycker många verkar råka ut för MA där fostret dött för fler veckor sedan.

Vad beror det på att fostret inte stöts ut tidigare?

Är MA ett vanligare fenomen nu än förr och vad beror det i sådana fall på?

Mina tankar vilar inte på någon vetenskaplig grund men beror detta på vår livsstil?

Det känns som våra kroppar, som ska reagera spontant på saker och ting inte gör det längre.

Beror det på att vi är fullproppade med e-ämnen och socker? Beror det på att vi inte längre lever naturligt och helt enkelt lever "för bra"?

Livet är en saga där varje sida ska läsas!
  • Svar på tråden Alla dessa MA
  • corona

Jag tror att det var lika vanligt förr, men skillnaden är att vi nu ofta gör tidiga vul tex. De flesta missfall är nog i själva verket ma, men det vet man ju inte om man inte gör tidigt ultraljud. Jag gjorde ultraljud i vecka 9, fick veta att det var ett ma, graviditeten hade avstannat redan i vecka 6. Jag började blöda strax därefter och missfallet startade. Men hade jag inte gjort det tidiga ultraljudet så hade jag ju inte vetat att det var ett ma, utan trott att det var ett vanligt missfall o vecka 9.

Svar på tråden Alla dessa MA