• kottland

    Bärsjal som inte går över axlarna?

    Finns det något bärdon som inte går över axlarna? Har en bra bärsele, men jag klarar inte av att det blir tryck över mina axlar.. så tänkte kolla om det finns något utan som även snabbt går att ta på sig.

    Tacksam för svar! 

  • Svar på tråden Bärsjal som inte går över axlarna?
  • Anonym (B)

    Sjal är ju en smidig grej om man inte kan ha tryck över axlarna. Dock har det lite längre tid att sätta barnet i den än med en traditionell bärsele. Men med lite övning så går det hyfsat fort ändå.

    Jag har även använt mig av ett rektangulärt tygstycke och satt barn på ryggen. Med inspiration från många afrikanska länder. Med lite övning så går det supersnabbt att få upp barnet.

  • kottland
    Anonym (B) skrev 2016-10-26 16:59:48 följande:

    Sjal är ju en smidig grej om man inte kan ha tryck över axlarna. Dock har det lite längre tid att sätta barnet i den än med en traditionell bärsele. Men med lite övning så går det hyfsat fort ändå.

    Jag har även använt mig av ett rektangulärt tygstycke och satt barn på ryggen. Med inspiration från många afrikanska länder. Med lite övning så går det supersnabbt att få upp barnet.


    Tack för svar :) 
    Finns det någon speciell sjal som är bättre/smidigare? Finns så många olika.. :O
  • Carambolan

    Fördelen med en bärsjal är att du kan bre ut tyget mycket bredare över axlarna, så att du sprider tyngden. Det går att knyta helt utan axelbelastning (afrikansk stil som B nämner) men själv tycker jag att det är väldigt klurigt att få till på ett sätt som känns både bekvämt och stabilt. Men det är säkerligen en övningssak.

  • Lena

    Bra bärverktyg lägger vikten på höfterna och har bara över axlarna för stabilitet

Svar på tråden Bärsjal som inte går över axlarna?