Hatar mitt födelseår
Jag hatar mitt födelseår 1998. Det hade varit mycket coolare att vara född typ 2000 och slippa känna sig så gammal när man blir äldre och vara bland de första i det nya milleniet. Någon som håller med?
Jag hatar mitt födelseår 1998. Det hade varit mycket coolare att vara född typ 2000 och slippa känna sig så gammal när man blir äldre och vara bland de första i det nya milleniet. Någon som håller med?
Mycket har jag läst och hört i mina år, som har fått mig att tappa hakan, men detta tar första pris!
Nån annan som har en åsikt?
Se det tvärt om... Om 70 år kommer kidsen tycka att det är du som är ascool och uråldrig som är född i ett helt annat århundrade. Folk födda på 1800-talet var rätt häftiga när jag var liten.
Nej dom flesta här inne är väl äldre än 14 år och har viktigare saker att tänka på än att vara född ett "coolt" år. Så nej det är nog bara du som känner så men blir ändå nyfiken på ditt resonemang. På vilket sätt är det häftigt att vara född ett visst år?
Tänk så här: om du lyckas bli några år över hundra - ingen omöjlighet i din generation eftersom läkarvetenskapen hela tiden går framåt, spola kröken ciggen bara! - så blir du en av få människor som har levt i tre olika århundraden!
Snälla.... Bryr mig inte så mycket om när jag är född men om man ska se det positiva med att vara född i slutet av nittiotalet: Jag är 97:a, jag hann leva i två millenium, två årtionden och två sekler innan jag ens hade fyllt fyra.
Se det så istället :)
Blir du gladare, TS, om jag säger att du faktiskt är född 5759? Och jag är född 5745?