• Maggan63

Avanza vs nordnet

Kan man ha kontot hos båda eller bara ett?

Samt hur avslutar man ett konto då?

Vilket tycker ni är bäst`?

• Svar på tråden Avanza vs nordnet
  • Carambolan

Smaksak. Jag har bara Avanza, gillar inte att sprida ut mina tillgångar på för många olika konton - vill få enkel överblick. Min man har båda och fler därtill, han gillar att fixa och trixa och detaljstyra sina placeringar och vill sprida riskerna och få fler valmöjligheter.

• Maggan63

oki, så man behöver ej avsluta kontot på nordnet för att fixa ett konto på avanza`?

• Aniiee
    Maggan63 skrev 2016-10-27 00:23:32 följande:

Man kan alltså ha båda?

Självklart.
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Maggan63

Bra :)

Håller på med Avanza nu och tänkta öppna ett ISK konto men uppgifterna är lite förvirrande anser jag...

Måste fylla i antingen IPS ( individuellt pensionssparande) eller privat pensionsförsäkring?

Vad är skillnaden mellan dessa och vilket av dessa bör man ha?

Samt vad man bör ha för sorts ränta på sparkontot?

Man kan välja väldigt många som sparkonto+klarna, sparkonto+ nordax m.m.

Har swedbank men absolut ingen aning om vad man bör ha för ränta... :S

• Maggan63

Samt vad har ni för aktier ?

och hur vet man om de är i stockholmsbörsen så man slipper betala andra utgifter som courtage eller vad det hette?

• Nalliwer
    Maggan63 skrev 2016-10-27 09:25:06 följande:

Samt vad har ni för aktier ?

och hur vet man om de är i stockholmsbörsen så man slipper betala andra utgifter som courtage eller vad det hette?

På avanza hittar du aktiedata när du är på en akties sida. Under rubriken marknad kan du ser var aktien är noterad. Var curtaget hamnat för respektive handelsplats kan du se i prislistan.

Svar på tråden Avanza vs nordnet