• EttLitetFrö

    Nyfödd- babyskydd eller bilstol?

    Om jag förstod rätt kan jag välja ett babyskydd (0-6mån) eller bilstol (0-3år) till en nyfödd. Detta är första barnet och jag har ingen koll.

    -Vad och vilken rekommenderar ni?

    -Vilket skydd/ vilken stol är bäst, värt sitt pris?

    - Någon som har haft bilstol från start och inget babyskydd?

  • Svar på tråden Nyfödd- babyskydd eller bilstol?
  • viseversa

    Helt klart babyskydd. Dom sitter bättre och säkrare i en sån. Visst måste man byta sen när dom växer ur den men det är det värt ändå.

  • Lena

    De bakåtvända stolarna som är från 0kg är ofta bara till 15kg så då måste man ändå köpa en till bakåtvänd

  • busan00
    EttLitetFrö skrev 2016-10-27 06:31:13 följande:

    Om jag förstod rätt kan jag välja ett babyskydd (0-6mån) eller bilstol (0-3år) till en nyfödd. Detta är första barnet och jag har ingen koll.

    -Vad och vilken rekommenderar ni?

    -Vilket skydd/ vilken stol är bäst, värt sitt pris?

    - Någon som har haft bilstol från start och inget babyskydd?


    Hade babyskydd å den är från 0-9 månader .sen en bilstol från 9 månader till 4 år till . Tycker de ä bäst för då slipper man byta hele tiden finna väl så man kan byta flera ggr om året men d tycker ja är onödigt
  • Sisisisi

    Der finnS inga fördelar med att ha en stol 2 från början till en nyfödd. Babyskydd är anpassade till bebisar, selen är smalare, viloläget bättre, man bär lätt med sig babyskyddet - stol 2 sitter fast i bilen hela tiden. Stol 2 ska användas tills barnet är minst 5 år och en nyfödd och en 5-åring sitter inte bra i samma stol.

    Det finns en stol som är kombinerat babyskydd och stol 2, det är Klippan kiss, men den är bara godkänd till 18 kg så man bör då istället köpa en större bakåtvänd stol när den är urvuxen för att kunna ha barnet bakåtvänt så länge som möjligt.

    Vad gäller vilket babyskydd som är bäst så finns det många olika åsikter :) Jag tycker att Akta graco Logico S är ett jättebra babyskydd till ett bra pris, kan absolut rekommendera det.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Lia4

    En nyfödd bär man ju med sig i babyskyddet hela tiden. Skulle aldrig klarat mig utan det. Kan inte tänka mig att en sån liten skulle kunna sitta bra i en stol från början. Nej du ska helt klart ha babyskydd!

  • Milleman

    Aldrig hört om bilstol till nyfödd. Dessutom måste du kunna bära med dig bebisen i babyskyddet. Jag hade inte velat ta upp och sätta i bebis i bilstol hela tiden, hen sover ju väldigt mycket.

Svar på tråden Nyfödd- babyskydd eller bilstol?