• Jaaapp

HJÄLP min bästis blir min syster !!!!!

Hej ! Jag är 17 år och har precis listat ut att min mamma dejtar en av mina bästa klasskompisars pappa!!! Jag och min kompis har känt varandra i 2 år och första gången våra föräldrar träffades som singlar var för bra en och enhalv månad sen! ( min mamma och min kompis pappa blev lämnade av respective för ca 1 år sen efter 20 åriga äktenskap ).
    Ingen av dom vill säga vem dom dejtar utan dom säger att det är hemligt än så länge. Vi har dock listat ut det genom att båda har vart på dejt exakt samtidigt och all info dom har sagt om varandra till oss stämmer ( som att båda fyller år på samma dag tex). 
    Dessutom så bjöd min kompis pappa min mamma på lång weekend till Island förra helgen!! Vi vet inte hur vi ska reagera ( dom vet inte att vi vet) och vi är jätte rädda för hur det ska bli med vår vänskap och ny familj och allt !!

• Svar på tråden HJÄLP min bästis blir min syster !!!!!
  • sextiotalist

Du är17, snart myndig och inom kort har du lämnat ditt barndomshem, så nej, ni är för gamla för att kunna bli syskon.

En gammal klasskamrat, hennes mamma gifte sig min klasskamrats mans pappa, och inte ser dom varandra som syskon precis (de hade varit tillsammans i några år innan detta hände)

• Fjäril kär

Att de dejtar betyder inte att de tänker flytta ihop.

Ta det bara lugnt och avvakta. Är det så att de dejtar varandra så lovar jag att de tänker på er och hur ni ska reagera, kanske därför de håller det hemligt.

• Brumma

Jag förstår att det uppkommer funderingar - men, ni är nästintill vuxna. Om några år kommer ni flyttar hemifrån och ni blir inte syskon enbart för att era föräldrar dejtar eller ens om de flyttar ihop/gifter sig. Men OM de nu gör det - vore det så farligt?

Oavsett - ni är tillräckligt gamla för att bortse för hur det KAN KOMMA att påverka ER och istället vara glada över att era föräldrar kanske träffat någon att älska igen.

• sextiotalist

kom osökt tänka på ett gammalt avsnitt av Tyst Vittne.
    Det var en ung skolflicka som blivit förförd av en äldre man med en dotter något äldre än skolflickan. Och denna skolflicka gjorde klart för dottern "jag kommer bli din styvmamma" (jag tror att denna flicka inte överlevde avsnittet)

Svar på tråden HJÄLP min bästis blir min syster !!!!!