• Anonym (Rädd)

Hjälp! Dilemma!

I november så går min kopparspiral ut och jag ska byta den då.. Så jag är orolig att det inte fungerar som bra skydd just nu. Så råkade jag o min man ha sex igår med samtidig ägglossning och nu går jag sönder av oro då jag absolut inte får bli gravid pga långvarig sjukdom. I så fall blir det abort då jag pga sjukdomen omöjligt klarar ett barn till (har redan 2 med särskilda behov o handikapp). Men nu går jag o funderar på om akut /dagen efter piller är något jag borde ta eller om jag ska försöka lita på spiralen. Abort skrämmer mig då jag oftast inte tål kemiska preparat/medicinering, är oerhört känslig och är rädd för att jag ska förblöda eller få annan konstig kroppslig reaktion som jag brukar få på mediciner. Jag behöver verkligen råd! Vad skulle ni göra? Och jag vet att det var idiotiskt att ha sex kring ÄL i min sits och mår tillräckligt dåligt av det så det är onödigt att diskutera ytterligare.

• Svar på tråden Hjälp! Dilemma!
  • IsDimma

Jag tänker att den tiden då den går ut borde vara satt med god marginal så att du inte har något att oroa dig över

• Anonym (Rädd)

IsDimma: Ja, du har förhoppningsvis rätt. Tack för ditt svar. Ska försöka ta det med ro.

Svar på tråden Hjälp! Dilemma!