• Aioli

    Ökad hormonnivå efter missfall

    Jag tror jag fick ett missfall förra fredagen. Isåfall fick jag det dagen efter bim. Alltså supertidigt. Hade jag inte kollat och fått ett plus hade jag inte vetat om att jag var gravid heller eftersom jag fick mens dagen innan.

    Nu undrar jag om jag skulle ta ett digitalt gravtest med veckoindikator, finns det risk att hormonnivån stigigt efter missfallet så pass så den visar 2-3 veckor och inte 1-2?

  • Svar på tråden Ökad hormonnivå efter missfall
  • Kerubmamman

    Om du har haft ett fullständigt missfall så ska inte hormonnivåerna öka.  När det var så pass tidigt borde det visa negativt nu. 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Aioli
    Kerubmamman skrev 2016-10-29 18:46:05 följande:

    Om du har haft ett fullständigt missfall så ska inte hormonnivåerna öka.  När det var så pass tidigt borde det visa negativt nu. 


    Tack för svar!
  • Aioli

    HJÄLP!!

    Jag tog precis ett digitalt test som visade Gravid +3.
    Var det inget missfall som skedde för 9 dagar sen (dagen efter bim) ändå?!
    Inte kan väl hormonerna stigit så pass så det blir "3+" EFTER ett missfall?

    Jag kan berätta om mitt "missfall". Jag fick min mens på bim. Morgonen efter fick jag otroligt ont, så jag till och från fick lov att andas mig igenom det hela. Efter 30 minuter var det borta.. Sen har jag blödigt som en vanlig mens mängdmässigt, lite längre än vanligt.

    Åh snälla, ni som dessvärre har erfarenhet av missfall, har ni varit med om att hormonnivån stigit så pass efter missfallet (som dessutom var väldigt tidigt)?

  • Kerubmamman

    Ring din kvinnoklinik. Du kan ha rester kvar. Eller så är du fortfarande gravid. 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Aioli

    Tack för svar.
    Jag ska ringa de imorgon. Tog HCG-test i fredags. Ska ta ett nytt imorgon och se om det stigit eller sjunkit. Om det stigit,är det bra med ett VUL ändå då,så det inte bara är rester som gör att det stiger? Eller har det stigit, så är det en ordentlig graviditet med största sannolikhet? Kan det var vilket som?

  • Neprome

    När jag väntade mitt andra barn fick jag "missfall" i v 5. Det visade sig efter en vecka att symtomen ökade och jag ringde bm. Jag var gravid. Troligen en tvilling som jag förlorade eller en extra blåsa som var tom. Dem kan inte säga säkert. Ring nu! Du måste kollas upp.

  • Aioli
    Neprome skrev 2016-10-31 14:20:11 följande:

    När jag väntade mitt andra barn fick jag "missfall" i v 5. Det visade sig efter en vecka att symtomen ökade och jag ringde bm. Jag var gravid. Troligen en tvilling som jag förlorade eller en extra blåsa som var tom. Dem kan inte säga säkert. Ring nu! Du måste kollas upp.


    Tack så mycket för svar! Måste varit mycket omvälvande!
    Hur såg ditt missfall ut?
    Hur tog ni reda på att du fortfarande var gravid så tidigt?
  • Neprome
    Aioli skrev 2016-10-31 14:29:46 följande:

    Tack så mycket för svar! Måste varit mycket omvälvande!

    Hur såg ditt missfall ut?

    Hur tog ni reda på att du fortfarande var gravid så tidigt?


    Ja, det va väldigt jobbigt men underbart på samma gång.

    Jag blödde mycket på en gång, det rann längs benen. Fick panik och ringde pappan. Han ville vi skulle åka in och jag ville hem eller ha min bm. Jag ringde själv och en bm sa att det lät som ett mf. Jag skulle höra av mig om jag fick smärtor eller blödde mer än 1 vecka har jag för mig. Slutade blöda dag två typ. Så gick det tre fyra dagar och jag mådde illa och fick ömma bröst. Alla symtom jag haft för tidigare grav. Kontakta bm igen och fick akuttid för ul på sjukhuset. Där syntes en blåsa med ett litet hjärta som slog. Det fanns en trasig som var bredvid, en tom med lite vätska i. Där ifrån kom blödningen. Fick åka och göra uppföljning en vecka senare och kroppen skötte allt fint.
  • Aioli
    Neprome skrev 2016-10-31 14:45:24 följande:
    Ja, det va väldigt jobbigt men underbart på samma gång.

    Jag blödde mycket på en gång, det rann längs benen. Fick panik och ringde pappan. Han ville vi skulle åka in och jag ville hem eller ha min bm. Jag ringde själv och en bm sa att det lät som ett mf. Jag skulle höra av mig om jag fick smärtor eller blödde mer än 1 vecka har jag för mig. Slutade blöda dag två typ. Så gick det tre fyra dagar och jag mådde illa och fick ömma bröst. Alla symtom jag haft för tidigare grav. Kontakta bm igen och fick akuttid för ul på sjukhuset. Där syntes en blåsa med ett litet hjärta som slog. Det fanns en trasig som var bredvid, en tom med lite vätska i. Där ifrån kom blödningen. Fick åka och göra uppföljning en vecka senare och kroppen skötte allt fint.
    Hmm jag undrar vad det kan betyda att jag blödde 8 dagar...
    Vilken vecka var du i då, när de såg ett tickande hjärta? Det måste varit fantastiskt!
  • Neprome
    Aioli skrev 2016-10-31 14:57:09 följande:

    Hmm jag undrar vad det kan betyda att jag blödde 8 dagar...

    Vilken vecka var du i då, när de såg ett tickande hjärta? Det måste varit fantastiskt!


    Mf i v 5 så vul v 6 då syntes hjärtat sen vul v 7 också.
  • Aioli
    Neprome skrev 2016-10-31 15:12:45 följande:

    Mf i v 5 så vul v 6 då syntes hjärtat sen vul v 7 också.


    okej! Jag är i vecka 7 på fredag.

    Men jag vet inte om de gör något denna vecka då de sa åt mig att vänta med gravtest tre veckor efter missfallet.. Det är det en evighet till..
  • Aioli

    Det visade en rejäl ökning från kring 800 till omkring 4000 på testerna. Jag är gravid!!! Fantastiskt!

  • Neprome
    Aioli skrev 2016-11-02 10:32:50 följande:

    Det visade en rejäl ökning från kring 800 till omkring 4000 på testerna. Jag är gravid!!! Fantastiskt!


    Va roligt. Grattis
Svar på tråden Ökad hormonnivå efter missfall