• Alvi

Varför pussas barn med öppen mun?

Tja, inte vet jag om ALLA barn gör det, men de två barn som jag har sett, har pussats med öppen mun...

Alltså, hur hårt man än kniper ihop munnen i bästa pussmin så närmar sig ändå lilla skrutt med öppen mun och ska slaskpussas... Varför?!?!?

• Svar på tråden Varför pussas barn med öppen mun?
  • Henrik28

För att de inte vill pussas utan bita eller "känna" med munnen. (tror jag i alla fall).

• My precious

Hahaha, ingen aning men jag har en liten kelgris som gör exakt likadant ;D

• sannalainen

Hejsan.
    Min son gör så oxå. Ibland har han munnen stängd, men i regel är munnen öppen och så blir det en härlig slaskpuss! Dom är väl för goa våra barn.....-)

• My precious

Henrik28 - inte i mitt barns fall för han biter minsann om det är det han vill :) Han visar tydligt att han vill gosa när han kommer och vill pussas :)

• Vasen

Jag börjar misstänka att det är någon slags revirmärkning. De slaskar ner sina föräldrar och andra de tycker om så ingen annan kan komma och ta dem.

• busmor

En väldigt bra fråga, nästa fråga tack!!! Jag har ingen aning!

• Trossens mamma

Lova pussar numera som vi vuxna. hon är 2 år

*Stolt mamma och Ålänning*
  • Cia o krabaten

Haha revirmärkning
    Då har jag kanske en vampyr hemma då, för när min 1-åring och jag myser i sängen på morgonen "pussar" hon var hon kommer åt. Ibland får man sig ett vampyrbett på halsen

• Valkyriia

Freya har alltid pussats med stängd mun.. lr ja.. nån gån så har det varit med öppen, men då har jag alltid torakt av munne.. ett tag torka hon själv sin mun innan hon kom för att pussas.. Pussarna började komma vid 5-6månaders ålder o hon smackar än i dag väldans högt varje gång :)

Svar på tråden Varför pussas barn med öppen mun?