• smultronbubbla

Permanent

Jag permanentade håret idag och blev mycket nöjd!
    Tyvärr var jag för feg och tjatade om att jag ville ha stora lockar, helst icke synliga, så mycket har faktiskt gått ur, bara under kvällen!

Min fråga är bara hur man gör för att lockarna ska hålla längre. Hon gav mig råd, men mitt minne är ganska kort... Köpte något slags balsam från Redken som inte ska sköljas ur. Hur ska jag använda det? För hon pratade någonting om att man inte skulle kamma hået efter att man haft i balsam, men det var sådant som skulle sköljas ur. Jag kommer inte riktigt ihåg vad hon sa.

Tips till virriga mig tack

• Svar på tråden Permanent
  • Family 5

Jag har också en permanent i nu. Och jag har fått tipset att ta vanligt balsam i när jag har torkat håret. Och det ska inte sköljas ur. Sen borstar jag det och formar min frisyr. Då håller lockarna ganska bra.

• smultronbubbla

Tack för svaret!

Men finns det inga produkter som är bra för lockigt hår? Billiga! Och hur får man fram lockarna? med vatten vet jag ju, men då går det väl ur? Vill ju att de ska sitta kvar

• Crazy Baby

Jag har en spray från Loréal som heter Hot Curl och den gör att lockarna "håller" bättre när man fönar håret!

• smultronbubbla

Tack crazy baby!

Ska gå och kolla lite på produkter idag tänkte jag

• smultronbubbla

Jag köpte ett skum från sunsilk, men man måste ju ha id et i blött hår och sedan föna det för att få fram lockarna.

Mitt hår är rakt på morgonen. (eftersom jag valde svagaste styrkan) Finns dte någon produkt för torrt hår som ger lockar? Saltvattenspray har jags ett på H&M. Är det bra?

• smultronbubbla

Jag vill även ha tips på vad man gör för att det inte ska se så ridigt ut.

Efter att jag tvättat håret har ajg i skum och fönar det. Sedan har jag i lite vax och avslutar med spray. I början är det fint, men eftr någon/några timmar, ser det mest risigt ut.
    Vad gör jag för fel?

Tack på förhand!

• ludicrous

Hej! Att föna lockigt och permanetat hår är kanske inte det bästa om man inte vill att det ska vara spretigt och risigt!

Jag använder en creme från Sunsilk som man har i håret, gärna efter duschen.

Böj dej framåt så håret hänger ner och ha cremen på händerna och "krama" upp lockarna! Alltså att du lägger topparna i handflatan och trycker ihop dom uppåt!

• smultronbubbla

ludicrous

Hej! Svårt namn, hihi.

Tack för svaret!
    Vad heter cremen från Sunsilk? Hittade nämligen bara skummet när jag tittade. Var ju kampanj på deras produkter på Åhléns då nämligen.
    Kan man ha i det i torrt hår eller måste det vara blött? Vore bra med en för torrt hår också, men det kanske inte finns? Lite jobbigt att gå ut med blött hår i vinter

• ludicrous

Det är en grön "flaska" med "popup"kork :P
    Jag tror man kan ha den i torrt hår oxå!

• smultronbubbla

Från sunsilk?
    Hittade ingenting för lockigt hår förutom skummet när jag tittade. Tyvärr

• smultronbubbla

Fler tips?

Just nu är det inga lockar alls, knappt någon volum ens, så jag vägrar ha det utsläppt

• Trocadero

Måste bara tipsa om en sida som har billiga frisörprodukter, den heter www.belllbox.se och är en av mina favoriter....samma produkter men nästan hälften så billigt.....

• bettyboopan

När jag har haft det permanentat så har jag ofta tagit i mousse och "kramat upp håret", då har det blivit mycket lockigare och det håller dessutom bra. Satsa dock på något ganska bra mousse, det kan vara stor skillnad på mousse och mousse har jag märkt!

• smultronbubbla

Tack för era tips!

Jag har i mousse från Sunsilk och fönar håret, men det blir så risigt. Fönar jag det inte får jag ingen volym.

bettyboopan

Vad har du för mousse att tipsa om?

Svar på tråden Permanent