• Lerumsmamma

sugtabletter mot torrhosta?

Behöver akut hjälp med vilken medicin jag ska köpa? Har sådan torrhosta att jag helt tappat rösten. Inte kunnat prata på 3 dagar nu och det är jätte jobbigt när man har 3 små barn. Vilken medicin hjälper verkligen mot torrhosta? Och finns det några husmors-tips som hjälper?
    Tacksam för svar :)

• Svar på tråden sugtabletter mot torrhosta?
  • Lerumsmamma

Ingen som vet ngt bra som hjälper?

• En glad tjej

Jag tycker att vanliga Fisherman halstabletter lindrar mot torrhosta. Finns inget receptfritt på Apoteket som hjälper så spara dina pengar. En sked bikarbonat ska också hjälpa, även kakao.

• Annelie 76

Fishermans friend mint funkar litegrann. Att hela tiden ha en i munnen så man konstant andas in mintångor lindrar lite tycker jag. Men annars tycker jag att du ska söka läkare och få recept på Coccilana Etyfin. Det är det enda som verkligen dämpar min rethosta.

• JA77

Det finns faktiskt ingen receptfri medicin alls som hjälper mot hosta. Man får pröva sig fram med husmorsknep istället. 

• Ellie

Jag tycker bafucin hjälper lite. Till skillnad från andra som inte hjälper alls.

• Lerumsmamma
    Ellie skrev 2016-10-30 10:50:56 följande:

Jag tycker bafucin hjälper lite. Till skillnad från andra som inte hjälper alls.

Bafucin hjälpte inte ett dugg mot hostan :( inte heller fisherman :( inte mollipect heller :(
Svar på tråden sugtabletter mot torrhosta?