• Anonym (Pellet5)

Dåligt självförtroende med tjejer

Jag är en kille som alltid har haft väldigt dåligt självförtroende när det kommer till tjejer, har alltid tvekat på mig själv och aldrig varit en sån som tar initiativ. Annars har jag bra självförtroende och tror på mig själv, men just i kontakten med tjejer som jag är intresserad av blir jag en helt annan person och tappar min personlighet. Jag har haft en del ytliga förhållanden men aldrig ett riktigt förhållande, tror det beror på att jag inte klarar av att öppna upp mig för någon på riktigt. Känns väldigt frustrerande. Vet att det inte beror på utseende, för jag har alltid fått en del uppmärksamhet från tjejer, utan problemet är att jag helt enkelt inte klarar av att öppna upp mig för någon på det sättet som krävs för att man verkligen ska klicka. Är trött på att jag är såhär och om någon har några tankar eller tips som kan hjälpa mig skulle jag vara mycket tacksam för det.

• Svar på tråden Dåligt självförtroende med tjejer
  • Jenna Eriksdotter

Kanske ska se tjejer som potentiella vänner i stället för potentiella flickvänner? För har du inte problem att skaffa vänner, så borde du inte ha problem att skaffa tjejer heller. Om det bara är vänskap så är det ju kravlöst, Sen om det passar så kan man ju utveckla det. Eller är du inte öppen med någon?  

• Anonym (Pellet5)
    Jenna Eriksdotter skrev 2016-10-30 11:00:28 följande:

Kanske ska se tjejer som potentiella vänner i stället för potentiella flickvänner? För har du inte problem att skaffa vänner, så borde du inte ha problem att skaffa tjejer heller. Om det bara är vänskap så är det ju kravlöst, Sen om det passar så kan man ju utveckla det. Eller är du inte öppen med någon?  

Jag är öppen med personer som jag verkligen känner, men när jag träffar nya människor tar det oftast lång tid för mig att öppna upp mig, oavsett om det är med tjejer eller killar. Jag känner egentligen inget behov av att ha en massa vänner, det bästa skulle vara som det är nu, alltså att jag har några få väldigt nära vänner och många ytliga bekanta, plus en flickvän som förutom att vara en flickvän såklart också är min bästa och närmaste vän. Tror att det kanske handlar om dålig självkänsla, att jag inte känner att jag har tillräckligt att erbjuda?
  • Jenna Eriksdotter
    Anonym (Pellet5) skrev 2016-10-30 11:13:56 följande:
    Jag är öppen med personer som jag verkligen känner, men när jag träffar nya människor tar det oftast lång tid för mig att öppna upp mig, oavsett om det är med tjejer eller killar. Jag känner egentligen inget behov av att ha en massa vänner, det bästa skulle vara som det är nu, alltså att jag har några få väldigt nära vänner och många ytliga bekanta, plus en flickvän som förutom att vara en flickvän såklart också är min bästa och närmaste vän. Tror att det kanske handlar om dålig självkänsla, att jag inte känner att jag har tillräckligt att erbjuda?
    Det är ju inte upp till dig att avgöra vad som är tillräckligt. Vad är det du inte kan erbjuda menar du? Ingen är ju kompatibel till 100%, man måste ju kompromissa och anpassa sig från båda sidor. Sen är det också en marknadsförings fråga. Du kanske inte marknadsför dig på rätt sätt? 
Svar på tråden Dåligt självförtroende med tjejer