• GavinGadget

Barnförsäkring?

Hej,

Någon som har bra koll på försäkringar och kan rekommendera en barnförsäkring? Gärna med en motivering, utöver att du själv har den.

Hur har ni tänkt kring färsäkringsbelopp? Vi har 1,2 milj i dagsläget.

Har själv Trygg-Hansa i dagsläget men såg att Moderna Försäkringar både var billigare (ca 500 kr) och har fått bättre betyg här: www.google.se/url&source=web&rct=j&url=www.konsumenternas.se/forsakring/olika-forsakringar/om-barnforsakringar/jamfor-barnforsakringar&ved=0ahUKEwiw0qKIv4PQAhVGhiwKHXQWDOAQFgg5MAA&usg=AFQjCNGF64qQuFFriX0MXmfHkrGHnu76FQ&sig2=ExYJVTPDilbsTaazLeNHMw

Tacksam för tips!

• Svar på tråden Barnförsäkring?
  • Milleman

Vi har trygg Hansa och den har funkat klockrent vid de tillfällen vi nyttjat den. Riktigt snabba utbetalningar och trevlig kontakt.
    Jag hoppas att de flesta barnförsäkringar är bra. Vi har inte gjort någon prisjämförelse.

• GavinGadget
    Milleman skrev 2016-10-30 22:54:42 följande:

Vi har trygg Hansa och den har funkat klockrent vid de tillfällen vi nyttjat den. Riktigt snabba utbetalningar och trevlig kontakt.

Jag hoppas att de flesta barnförsäkringar är bra. Vi har inte gjort någon prisjämförelse.

Tack! :)

Någon annan som har tips om/upplevelser av försäkringsbolag?
  • aztec
    GavinGadget skrev 2016-10-31 21:15:15 följande:

Tack! :)

Någon annan som har tips om/upplevelser av försäkringsbolag?

Vi har också trygghansa på våra två barn, vi var jätte nöjda men vi har ett pågående ärende nu som hållt på i 10månader nu.... Vet inte hur många ggr jag suttit i samtal, mejl, journaler osv. Om jag kunde byta hade jag gjort det.
  • Challe83

Länsförsäkringar krånglade otroligt mycket när vår son hade reflux som bebis. När de fick kännedom om detta sa DE upp försäkringen. Trots att vi varit kunder där i en evighet och hade flera barn försäkrade hos dem. Har bytt till IF nu, vilka gärna försäkrade honom. Frisk som en nötkärna är han idag.

• Milleman

Vi har inte haft Länsförsäkringar själv men hört flera som varit mycket missnöjda med dem. Så de hade jag aldrig valt.

• Gryntroll
    Hallonsoda2016 skrev 2016-11-01 06:29:45 följande:

Ngn som vet ett bolag som försäkrar mot npf?

Som jag har förstått det kan göra Trygg Hansa det om man tecknar försäkringen när bebisen är nyfödd alt omvandlar gravidietsförsäkringen.
  • Saral92

Va väldigt försiktigt när du byter barnförsäkring, då man lär lämna in hälsodeklaration på barn på dem flesta försäkringarna så kan man som i vårt fall bli lurad. Dem tala om för oss att vår son var godkänd och att vi kunde säga upp vår gamla försäkring, sen fick vi hem papper på att han inte är försäkrad för sjukdomar i lungorna då han hade förkylningsastma när han var liten! Och de var hos IF de här hände. Jag har fått rådet hos en rådgivare hos Folksam att aldrig flytta barnförsäkringar, fick de råder lite försent dock!

• Afasi

När man flyttar en barnförsäkring ska man vara väldigt försiktig. Var säker på att du byter till ett bolag som du tänker hålla fast vid. Ansök om den nya försäkringen och få den godkänd innan du säger upp den gamla. Kolla också så att din nya försäkring täcker allt du vill att den ska täcka. Gamla hälsobesvär gör ju att det kan bli typ undantag i den nya försäkringen.

Vi har IF och är hittills nöjda, vi har inte behövs utnyttja den så mycket men har anmält vissa skador. Vi bytte dotterns från trygg hansa till IF eftersom vi hade sonen på IF och eftersom hon har affektanfall så var jag noga med att höra mig för om detta skulle påverka försäkringen men jag fick veta att det skulle det inte utan hon är försäkrad precis som sin bror och andra friska barn.

Jag har också hört att helst ska man inte byta försäkring alls när det gäller barnförsäkringarna men ja.. Jag vet inte hur mycket det stämmer. Jag hoppas ju också att alla barnförsäkringarna är trygga och bra

Svar på tråden Barnförsäkring?